Joskin Cargo-Track


In 1968 begint Victor Joskin als loonwerker in het Belgische Soumange. In de jaren ´70 start hij met de reparatie en import van landbouwvoertuigen, om in 1983 voor het eerst een eigen product te bouwen, een weidebeluchter. In 1996 word het Cargo concept beloond met een Gouden Aar op de beurs AGRIBEX van Brussel. Dit concept biedt een en hetzelfde chassis voor verschillende verspreidings- en transportwerktuigen. In 2011 presenteert Joskin de Cargo-Track : zijn eerste zelfrijdende en volledig autonome voertuig.

De Cargo-Track is in principe een door Veldhuizen gebouwde Hover Track. Deze word omgebouwd uit een Iveco Trakker 8×8: de cabine word vervangen door die van een New Holland Hakselaar, het tandemstel word wide spread gesteld en de achteras word stuurbaar gemaakt.

Met de wegbanden kan dankzij de 450 pk sterke Iveco Cursor 13 liter motor een snelheid van 80 km/u bereikt worden. Deze motor voldoet aan de Euro5-norm en de uitlaatgassen worden behandeld met AdBlue.

De ZF AS-Tronic-versnellingsbak heeft 16 versnellingen vooruit. De versnellingen worden elektro-pneumatisch geschakeld via drukknoppen in de rechter armleuning. De bestuurder kan kiezen uit een automatische of een halfautomatische modus.

De twee voorste assen zijn parabool geveerd en hebben standaard 16R20 Michelin-banden. De achterste as is een starre as die op zichzelf kan draaien, via een mechanisch systeem. De 24R20.5-banden op de twee achterste assen zijn van Michelin. In optie zijn bredere Alliance-banden te monteren, maar dan geldt er een snelheidsbeperking.

Victor Joskin is nog steeds de baas van het bedrijf. Ondanks dat het bedrijf inmiddels ruim 700 medewerkers heeft verspreid over drie locaties kent hij ze allemaal bij de voornaam!

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *