Een truck die je nu in Nederland al bijna niet meer ziet is de eerste generatie Terberg FM, met zijn opvallende grille. Jammer, ik vind het mooie trucks! De eerste die is afgeleverd was de FM1850 van Wed. de Bruyn uit Lopik, BG-ZX-36, afgeleverd in maart 1999, waarna de overige types al snel daarna kwamen. Zo tussen april en juni, alleen de 1e FM1950 kwam in mei 2000. Laatste van de FM1 serie was ongeveer juli 2002. (info met dank aan Arnold van Varik)
FM2850 in de kleuren van Wind, rijdend voor Friesland Beton.
FM1350 met Manitex kraanopbouw van Scheepsma Logistiek.
FM2000 met Roelofs kipbak van De Haan.
FM2000, eerst Markus, toen een tweede leven in Polen, in 2012 in afwachting van zijn derde leven bij Kleyn trucks.
Nogmaals De Haan, dit keer hun ‘lieve’ FM1350.
FM1850 RMO van S. v.d. Velde uit Osingahuizen
Terberg en Friesland Beton, een goede mix. (Inderdaad, ik kon geen kaziger onderschrift bedenken…)
FM1350 met Palfinger kraan van Pol
Doet toch afbreuk aan zo’n auto, een verkeerde grille 🙁
Mourik mag in een blog als deze natuurlijk niet ontbreken.
Mooie lading op de FM1850 van Wesseler-oude Booyink
Oude van Mourik, hier van Visser uit Dokkum.
Ook deze FM2000 van De Haan had als eerste eigenaar Mourik.
Verkeerde foto? Nee, toch niet, dit was ooit een FM van De Lek Beton van de eerste generatie! Nu een berger met Century opbouw.
Mooi alternatief als er even niks te mixen valt!
Toen ik in 2007 bij Kolk was stond er een hele rij FM2000’s
Reeds in 1986 en 1987 hadden wij in Franeker (en Leeuwarden) 5 assige Terberg mixers, volgens mij de 1e generatie.
De cabines hadden niet een specifieke grille en onderscheidden zich van de hoge Volvo cabine eigenlijk alleen maar door het ontbreken van de schuine strip.
Een van de mixers van Magre is mog door jou gefotografeerd (BX-43-XS).