Vanochtend is een servicetruck met de wedstrijdtruck van Mammoet Rallysport vertrokken naar Marokko, waar Martin van den Brink volgende week mee zal doen aan de Libya Rally. Het toeval (echt waar!) wil dat Robert Baarda en ikzelf vanochtend bij de werkplaats van Mammoet Rallysport in Harskamp waren, in voorbereiding van het Dakar boek. Een mooie gelegenheid de mannen en trucks even uit te zwaaien.
Toen de rust wedergekeerd was kregen we van Martin een rondleiding door de loods waar onder andere de servicetrucks geprepareerd worden.
De Renault C-serie 8×4 is dit keer niet mee naar Marokko er is immers ook maar één wedstrijdtruck ingeschreven.
Martin heeft zijn eerste truck, een Ginaf F3328, bewaard.
Als lid van de brandweer van Harskamp heeft Martin op deze Iveco Turbo torpedo met Deutz motor gereden. Toen deze bij de brandweer uit dienst werd gesteld heeft Martin hem aangeschaft, met slechts 12.000 kilometer op de teller. Een prachtige truck!
Ginaf X4243-TS op het buitenterrein.
De chauffeur van deze DAF XF Euro 6 van G.L. de Haan is ook lid van het team, hij mag de truck op het bewaakte terrein stallen.
Polskamp stalt iedere nacht 8 Volvo’s en 2 DAFs op het terrein. De ‘oer’-Volvo FH16 is uit nostalgische overweging nog aanwezig en mag ook nog iedere week een ritje maken.
De vraag die nu op ieders lippen brand is natuurlijk of er ook foto’s van de Sherpa zijn. Maar helaas, die wordt momenteel in Tsjechië bij MKR opgebouwd. Eind mei moet hij af zijn, na enkele tests in Slowakije en Polen zal hij bij de Silk Way rally zijn debuut maken.
No Responses