Het truckraceseizoen staat weer voor de deur… In deze blogpost heb ik een paar nieuwtjes verzameld uit zowel de Europese, Britse als Nederlandse competitie.
We trappen af met het kleinste nieuws: bandenfabrikant Hankook verlengt de samenwerking met Jochen Hahn.
Steffie Halm maakt een switch. Op internationale vrouwendag meldde ze dat ze van het MAN team van Reinert overstapt naar Schwabentruck met Iveco, waar ze Gerd Körber vervangt. Gerd gaat geen compleet seizoen meer rijden na vele decennia truckracen.
Sven Walter, de afgelopen seizoenen sponsor van Sascha Lenz en Jochen Hahn, sticht een nieuw team met André Kursim als coureur en een Iveco als wapen.
Oly Janes stapt van de Britse competitie over naar de Europese, waar hij bij regerend kampioen Buggyra instapt.
Lutz Bernau heeft dit jaar twee trucks aan de start.
Mathew Summerfield heeft de boel te koop staan.
Rooster heeft de afgelopen dagen hun truck uitvoerig getest. Nu gaat de motor naar München zodat MAN alle 1.150 paarden weer in topconditie kan brengen voor een nieuw seizoen BTRC.
This is #MANPOWER being lifted out of the chassis, it takes around 120 minutes to remove the engine and gearbox @mantruckbusuk @MANtruckandbus @Comm_Motor @TrucknDriver @TruckNet_UK @TransportGroup @motul #truckracing #mantrucks #trucks #gogorooster pic.twitter.com/V83NZkzUxx
— Rooster Truck Racing (@RoosterTruck) 9 maart 2018
Marco Donk heeft zijn Volvo VM verkocht, Nimda Kraal is de nieuwe eigenaar.
Na een korte afwezigheid is Black Jack, het team rond coureur Rody Smit, weer terug, en hoe! Het team heeft de truck waar Erwin Klein Nagelvoort tot een paar jaar terug nog Europees mee reed gekocht van Hecker.
Vlastuin heeft de Scania T143 van Rian van Koeveringe gekocht.
Niet echt nieuws, maar gewoon een ontzettend mooi geluid uit het Detroit blok van Ome Wout.
Wim Groteboer heeft een nieuwe motor.
Rainbow gaat weer internationaal.
Er is nog meer nieuws over het truckracen in Nederland, dat valt binnenkort te lezen in de DTR-nieuwsbrief.