Op dit moment zijn er acties voor een betere chauffeurs-cao. Stakers uit verschillende bedrijven zijn bij elkaar gekomen om te laten zien dat ze niet met zich laten sollen. Bij onder meer Vos, Sita, Peter Appel en Sent Waninge is een slot aan de port gehangen zodat de trucks niet uit kunnen rijden, dit onder het motto ‘cao op slot, bedrijven op slot’. Een half uur terug is iedereen die meedoet verzameld op een van de verzamellocaties aan de snelweg in Nunspeet, in Beverwijk, Rotterdam, Arnhem en Gilze voor vertrek naar de plaats van de manifestatie. Ik heb live contact met één van de actievoerders die nu in Nunspeet is, en zal zijn bevindingen direct hier op de blog doorgeven. Deze blog zal vandaag dus regelmatig ge-update worden. Telkens op F5 drukken om te kijken of er wat is gebeurd te veel werk? Volg me dan op Twitter.
“we zijn bijna klaar”
10:30: “the road is closed pizza boy”
10:54 “acht minuten vertraging al op de A28”
12:55
13:02
13:08
Op de facebookgroepspaginas van de “actie in de transport” groep wordt deze berichtgeving weggehaald. Neutrale berichtgeving over vakbondsacties is niet gewenst aldaar, negatief commentaar op deze acties wordt niet verwijderd.
Eindelijk zijn ze wakker geworden,er zoden meer bedrijven op slot moeten en grote bedrijven niet bereikbaar maken want nu worden de oostbllok transporteurs niet gehinderd en die kunnen gewoon bij shell of DSM en dergelijke gaan lossen/ laden dus eigenlijk moet je het bedrijfsleven plat leggen zoals dit en blokades bij grote leveranciers.maar het is een begin
acties als dit gaan we vaker krijgen als in nederland en in europa. als bedrijven zoals waberer in nederland dan wel in europa mega transportbedrijven uit de grond stampen met chauffeurs die de rijbewijs maar kunnen kopen met code 95 erop. we hebben allemaal gezien wat voor chauffeurs dat zijn. maar er zijn geheid meer van zulke chauffeurs in europa die alle regels aan de laars lappen. en daarbuiten dat de vakbekwame chauffeur het nakjken hebben en geen kans op de arbeidsmarkt krijgen. wanneer wordt den haag nou eens wakker en gaan het nu ook eens de problemen van de nederlandse chauffeur gaan erkennen. en vooral de nederlandse BEDRIJVEN die goedkope chauffeurs in dienst nemen en wij niet aan de bak komen.deze moeten ook aangepakt worden.