Pegaso 3055 legertruck bij Ritchie


Pegaso 3055
Bij de februariveiling van Ritchie in Moerdijk stond buiten de veiling om een heuse Pegaso 3055, als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren ’80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde.
Pegaso 3055
De Pegaso komt niet vanaf de veiling in Moerdijk, hij staat daar alleen tijdelijk opslagen. Een klant van Ritchie heeft de voormalige legertruck een tijdje terug op de Ritchie veiling in het Spaanse Ocaña gekocht, het is de bedoeling dat hij binnenkort het schip in gaat, richting Libanon.
Pegaso 3055

Pegaso 3055

Pegaso als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren '80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde.  als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren '80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde.  als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren '80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde.  als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren '80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde.  als ik het goed zie met een boor-opbouw. De 3055 was een vrij algemeen type binnen het Spaanse leger, in principe een 3050, maar dan met een 200 pk uitvoering van de 10,5 liter Pegaso motor. Alle zes de wielen zijn uiteraard aangedreven. De 3055 was in de jaren '80 in productie, maar grote aantallen zijn nog steeds in dienst. Het is overigens de opvolger van een type wat nog van een DAF licentie afstamde. 3055

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *