De Fiat 126 was toch wel erg klein, maar om er nu een stationwagon-uitvoering van te maken? Toch is dat wat er is gebeurd met deze Fiat 126 BIS. De BIS was de tussenstap tussen de oude 126 en de Cinquecento en was in productie van 1987 tot 1991. Of deze ruimere versie een eigen bouwsel was, of zo uit de fabriek kwam? Geen idee eerlijk gezegd. Hopelijk reageert er iemand die meer over deze auto weet op de blog.
Was een officieel Fiat model., de 126 Station Combi. Mijn tante had er ook eentje. Prima te doen met 5 personen 😉
Hallo René, zijn er foto’s van die auto van je tante?
Ik heb er nog nooit eerder een gezien, maar het ziet er te mooi uit voor zelfbouw. Bovendien ligt het blok waarschijnlijk horizontaal, net als bij de 500 Giardineira, dus dat is geen simpele carrosserie-ombouw alleen.
This car was not made in FSM factory. I’m absolutely sure. It must have been made by some artful artificer. There was the only one official prototype of Fiat 126p combi, but it was made in 1977 – ten years before 126 Bis introduction, so he based on classic 126p, not on Bis model.
De kleine Fint 126, bekend in Frankrijk, is een enorm succes in Italië. Het staat op de tweede plaats van de meest populaire modellen. In 1974 werden 246.282 exemplaren van de 127 sedan, koningin van de markt, verkocht aan onze buren en 174.252 van de 126, de 128 sedan telde 102.882 klanten.
Vandaag bereidt Fiat zich voor om de distributie van zijn 126 uit te breiden door hem in een nieuwe familieversie te presenteren. We weten dat de Fiat 500 ook bestaat in de vorm van Giardiniera waarvan de wielbasis is vergroot tot 1,94 m in plaats van 1,84 m met een breedte van 3,18 m. tegen 3.05 m voor de kleine
line 500. Om de toegang van achteren te vergemakkelijken en om een ​​vlakke vloer vrij laag te houden, is de motor van de Giardiniera daarentegen horizontaal onder de vloer geplaatst. We vinden deze evolutie op de 126 familiare – wiens gestalte deze exclusieve foto’s onthullen.
vriendelijk. De beschikbare ruimte achterin is uiteraard veel groter dan op de klassieke 126. Deze, laten we niet vergeten, heeft een 594 cc luchtgekoelde twin, 3 fiscale pk, 23 DIN pk bij 4000 tpm. Snelheid: 105 km/u. Dit populaire en vriendelijke model zal pas in 1976 verschijnen
…EN DE 126 GIARDINIERA