Austro-Daimler Motorspritze by Porsche


Austro-Daimler Motorspritze
Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland.
Austro-Daimler logo
De Austro-Daimler Motorspritze is in 1912 gebouwd. De 4-cilinder lijnmotor heeft een inhoud van 2010 cc en levert 20 pk (15 kW). De topsnelheid ligt op 55 kilometer per uur. Voor wie dit voertuig in het echt wil zien, hij is te bewonderen in het Porsche Museum te Zuffenhausen.
Austro-Daimler Motorspritze

Austro-Daimler Motorspritze

Austro-Daimler Motorspritze

Austro-Daimler Motorspritze

Austro-Daimler Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland.Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland.Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland. Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland. Ferdinand Porsche was altijd gek op brandweerwagens. Deze voertuigen zijn snel en praktisch, precies waar hij van hield. Toen hij bij Austro-Daimler aan het werk ging, was het ontwikkelen van hulpverleningsvoertuigen één van zijn kerntaken. Zijn eerste opdracht op dat gebied was een brandweerwagen voor het eigen brandweerkorps van de Austro-Daimler fabriek. Voor het eerst waren de pomp en slangen aangebracht op een voertuig waar ook de brandweermannen in meereden. Na 20 jaar inzet in de eigen fabriek, heeft hij nog 36 jaar gediend bij een gemeentelijk brandweerkorps in Burgenland. Motorspritze

Austro-Daimler Motorspritze

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *