Van 10 tot en met 12 mei 2017 werd in Fulda de beurs ‘Rettmobil’ georganiseerd. Heel veel ambulances, behoorlijk wat brandweer en nog een vleugje politie en THW. Het materieel was erg mooi, maar de beurs beviel me niet echt. Eigen chuld overigens, normaal gesproken ben ik zo vroeg mogelijk op een beurs en als het even kan ben ik voor de officiele opening al weer buiten, maar dit keer kon ik door omstandigheden pas vrij laat voor de poort staan. Het was stervensdruk, gelukkig ging iedereen tussen half één en één uur massaal in de rij voor de Bratwurststand staan, dus die 30 minuten kon ik een paar plaatsjes schieten die iets minder verschrikkelijk zijn dan de rest. In deze blogpost vind je een paar van de interessantste nuveraardigheden die er op de beurs te zien waren, de komende weken verschijnt de hele serie voertuigen in blogposts per type (en in een paar extreme gevallen per voertuig). Van de diverse aanwezige nieuwe generatie VW Crafter was die van WAS het opvallendst.
Om de autowrakken voor demonstraties te verplaatsen werd een Land Rover Defender ingezet.
Mijn oud collega’s van Visser hadden geen eigen stand maar stonden met een Limburgse Mercedes-Benz Sprinter op de Ambulanz Mobile stand.
Deze waterwerper is zijn leven begonnen als Mercedes-Benz Actros MP3.
Door Ziegler opgebouwde Mercedes-Benz Atego MP4.
Ziegler Z6 van de Bundeswehr.
Unimog U4023 van de ASB.
Dit kontje van de THW trok veel bekijks.
BMW 2-serie voor het Beierse Rode Kruis.
Nederlandse Iveco Daily.
Magirus ladderopbouw op MAN TGM 3rd gen.
De enieg aanwezige oldtimer die ik heb ontdekt was een Malteser VW Transporter T3.
Ford Transit Custom door Miesen.
Yamaha Tricity, voor de motoragent zonder motorrijbewijs.
De Volvo V90 is nog maar net op de markt, maar Nilsson heeft er al een ambulanceversie van.
Terwijl je omkwam in de Audi’s en VW’s had het Tsjechische zusje slechts één vertegenwoordiger op RETTmobil, een Skoda Kodiaq.
Born in Born, de Mini Countryman.
Waarschijnlijk het meest nutteloze voertuig van de beurs (maar ik zou m alsnog graag eens testen 😉 ), de Ford Mustang.
Zonder Iginio Voorhorst van VB-Airsuspension had ik de beurs glad gemist, dus ik sluit af met een foto van hun stand, waar de nieuwe VW Crafter centraal stond.
No Responses