Tijd om weer een kijkje in Zuid-Amerika te nemen, ook buiten het Dakar gebeuren om is daar genoeg te zien en beleven zoals we op deze van de Caminhões Antigos no Brasil facebookpage te zien is. Ik spreek nog steeds geen Portugees dus als je beter dan ik weet wat er op de foto staat, reageer gerust!

Mercedes-Benz LPS met Pullman cabine.

Mercedes-Benz Kurzhauber bergingswagen

Scania met naar voren geplaatste stuuras.

De truck die wij als Volkswagen L80 kenden is in Brazilië nog steeds in productie.

Volkswagen Constellation

Een Ford? Gen idee eerlijk gezegd… Maar ik gok dat het niet als lang drie-assig chassis uit de fabriek is gekomen!

Puma bouwde niet alleen personenwagens voor de Braziliaanse markt op VW basis (die we heel zelden op Europese VAG treffens tegen komen), tussen 1978 n 1999 produceerde men ook trucks!

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Axor MP3 legertruck

Mercedes-Benz maakt nog steeds Kurzhaubers! Tegenwoordig onder de naam Atron

International cabover

Chevrolet

Twee keer Volvo

Iveco-Fiat uit de FNM erfenis.

Ford. Dit type cabine is ook door Mack gebruikt.

REO. REO was het tweede bedrijf van Ransom Eli Olds, nadat hij Oldsmobile verlaten had.

‘HX’ is schijnbaar een speciale uitvoering van de Volvo N10?

Iveco

Volkswagen Worker

Rucker vliegtuigtrekker met in hoogte verstelbare Ford Cargo cabine.

Gepantserd voertuig gebaseerd op een middelzware Volkswagen.

Er zijn nog wel meer merken, zoals bijvoorbeeld Agrale. Leuk overzicht!
Waarom hebben die tandemas bakwagens zo’n vreemde oplopend chassis?
Hele bijzondere trucks daar in Brazilië ! Je ziet weer eens wat anders, en nog veel veteranen, mooi !
Zou die Ford wellicht een Bedford kunnen zijn?
Vergelijk: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Bedford_trucks#/media/File:1958_Bedford_D1_table_top_truck_(5061438782).jpg