Mercedes-Benz Antos voor Meeuwenoord Vervoer

Meeuwenoord Vervoer uit Noordwijkerhout heeft onlangs een Mercedes-Benz Antos bakwagen in gebruik genomen. De vrachtauto is opgebouwd voor het geconditioneerd vervoeren van bloemen, planten en bloembollen. Bij de aanschaf is veel aandacht besteed aan het realiseren van een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. Het is de eerste Mercedes-Benz Antos die de transporteur in gebruik neemt.
Mercedes-Benz Antos
Alles ingezet op minimaal brandstofverbruik en lage CO2-uitstoot
De Mercedes-Benz Antos 2530 L VLA bakwagen werd door Mercedes-Benz Dealer Bedrijven geleverd en is door TRS Transportkoeling voorzien van een koelopbouw. De koelunit kenmerkt zich door de hydraulische aandrijving van de generator. De GenSets maken zodoende gebruik van de efficiënte en schone Euro 6-motor van de Antos. Deze krachtige motor met een kleine cilinderinhoud staat garant voor een laag verbruik en een hoog nuttig laadvermogen. De geautomatiseerde versnellingsbak met EcoRoll-functie dringt het verbruik en de emissie nog verder terug. Om diezelfde reden is de truck uitgevoerd met een hefbare gestuurde voorloopas. De Antos rijdt bij lichtere beladingen (tot een totaalgewicht van 19 ton) op twee assen waardoor de rolweerstand laag blijft. Voor een lagere luchtweerstand is de cabine bovendien voorzien van een spoilerpakket. De Antos wordt nationaal ingezet en zal zo’n 70.000 kilometer per jaar afleggen.

Meeuwenoord Vervoer
Meeuwenoord Vervoer is een allround logistiek dienstverlener uit Noordwijkerhout, onderdeel van Meeuwenoord Groep, en bestaat 110 jaar. Meeuwenoord Vervoer is gespecialiseerd in sierteelt transport, speciaal transport en afval container transport. In de eigen werkplaats onderhoudt het bedrijf hun dertig stuks tellende wagenpark, waaronder acht Mercedes-Benz trucks. Het bedrijf is onderdeel van de Mercedes-Benz onderdelenroute, een dienst die Mercedes-Benz Dealer Bedrijven aanbiedt. Zo beschikt de eigen werkplaats van Meeuwenoord altijd op tijd over Mercedes-Benz originele onderdelen.

One Response

  1. Patrick Hoogstra 23 april 2015 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *