Ata Trans Transport & Logistiek heeft onlangs het wagenpark uitgebreid met zeventien nieuwe Renault Masters. Het transportbedrijf, dat is gespecialiseerd in pakketvervoer, koos daarmee voor een scherpe prijs-kwaliteitsverhouding, niet alleen bij aanschaf maar ook in gebruik: de nieuwe ENERGY dCi-motor is krachtiger en zuiniger dan ooit. De Masters werden besteld bij Volvo Group Truck Center in Amsterdam. VGTC leverde de voertuigen custom-made af, gespoten in de huisstijlkleuren van UPS, voorzien van beschermende side- en backbars en met een naar wens afgetimmerde laadruimte. Voor zusterbedrijf NedLine Transport & Logistiek werden bovendien nog twee Masters in een standaarduitvoering geleverd.
Stadsverkeer
“U belt, wij rijden” is het motto van Ata Trans. De transporteur belooft binnen 30 minuten voor te rijden op elk adres in de Randstad. Afhalen en leveren kan in heel Europa met het eigen netwerk: samen met NedLine wordt er gereden vanuit Amsterdam, Spierdijk, Eindhoven en Luxemburg. De hoofdactiviteit van Ata Trans concentreert zich in de kop van Noord-Holland, waar directeur-eigenaar Ali Türk onderaannemer is voor UPS Nederland. In totaal heeft hij 25 Renault Masters op de weg. “De Master is wendbaar, heeft een grote laadcapaciteit en de lage instap biedt gemakkelijk toegang tot de laadruimte. Mijn chauffeurs rijden er graag in.” De Renault Master is standaard voorzien van zeer geavanceerde rijhulpsystemen. Voor extra bescherming heeft VGTC de bestelwagens uitgerust met stevige, brede backbars en is er een maatwerk interieur geïnstalleerd. “Omdat we ook pallets vervoeren wilde ik opklapbare schappen. Deze zijn gemaakt door Sommer in Apeldoorn. Ik heb hen in contact gebracht met VGTC en die regelde de rest.”
Zuinig en duurzaam
Uit de vele verschillende uitvoeringen koos Ali Türk voor de nieuwe 135 PK L3H2. Net als de 165 PK beschikt deze uitvoering over de zeer zuinige Twin Turbo technologie. De motor levert meer koppel in de lage toerentallen en meer vermogen, wat resulteert in een lager brandstofverbruik en groter rijcomfort. Ook is dit type voorzien van het STOP&START Systeem en ESM (Energy Smart Management) voor energieregeneratie tijdens het afremmen.
Vertrouwensrelatie
Dat zo’n omvangrijke bestelling in amper zes maanden tijd kon worden opgeleverd, heeft volgens Jacco Karman, accountmanager bij VGTC Amsterdam, alles te maken met de goede vertrouwens-relatie tussen beide bedrijven. Waar onderhandelingen en besluitvorming nog wel eens drukken op de planning, was nu alles snel rond. Ali Türk: “Ik doe al zaken met Renault Trucks vanaf 2007, ik heb nooit een andere dealer gehad. Het contact is erg goed. Het samengaan met Volvo Group Truck Center heeft alleen maar voordelen gehad, omdat ze meer onderdelen op voorraad hebben.”