Overnamenieuws uit Noord-Holland. Ik hoor je al denken, wie heeft er dit keer iemand opgeslokt, AB, SVZ of Loos? Maar niets van dat, Van Wieren Middenmeer is per 1 september 2024 overgenomen door Martijn Stam en Mike Smits! Ik wens beide heren vanaf komende maandag uiteraard heel veel succes.
Martijn Stam heeft vooral een technische achtergrond. Hij was monteur bij J. Stam Transport, Truckland Heerhugowaard en Van der Stelt Beverwijk. Daarna was hij werkplaatschef bij Loonbedrijf Sturm-Jacobs en Iveco dealer Twisk. Mike Smits is ook niet iemand die al bovenaan de ladder is begonnen, hij was logistiek medewerker bij onder andere CAV Agrotheek en Action, en procesbegeleider bij Peter Appel, voor hij planner werd bij Van der Stelt (waar hij ook chauffeur was), Yusen en tot afgelopen maand Kees Koopman.
Mike Smit: “Jan en Ineke van Wieren zijn de 3e generatie in de familie. Echter hadden zij geen directe opvolging, maar naderen wel hun pensioen leeftijd. Zowel Martijn als ik kwamen vroeger regelmatig over de vloer gezien onze vaders, die voor hem hebben gewerkt of dingen hebben gedaan. Dus we kenden elkaar. Wij kwamen vorig jaar in contact uit toeval door een praatje in het dorp, en zijn zo in contact gekomen over de overname. Wij werkten beide in loondienst, maar wel met de droom voor een eigen onderneming.”
“Wij gaan op dezelfde voet verder, met dezelfde klanten, met name in het agrarische transport, maar we doen ook voor bedrijven uit de regio met de tautliners diverse transporten. We nemen vier trekkers en één container auto over, plus 4 schuifzeilopleggers en drie kippers.”
“Jan blijft ons de eerste jaren ondersteunen en blijft meewerken op de auto.“, vertelt Mike tot slot.
Disclaimer: ik heb alleen eigen foto’s gebruikt, maar ben de laatste jaren niet veel in Noord-Holland geweest. Het wagenpark is aanmerkelijk jonger dan deze foto’s doen vermoeden.
Ik hoop dat ze staande houden tussen alle grote spelers genoemd in de tekst, zal niet meevallen. Desalniettemin veel succes gewenst.
Ik verwacht dat er altijd vraag blijft bestaan voor kleine vervoerders en deze kunnen in de toekomst ook iets meer rekenen , het gaat dan om gunning, korte lijntjes en iedereen bij naam kennen