Via hyves (jaja…) werd ik een lange tijd terug benaderd door iemand die haar Lada Niva per se aan een liefhebber wilde verkopen, en daardoor kwam ze bij mij terecht. Zaterdag 19 december 2009 kon ik daardoor een langgekoesterde droom in vervulling laten gaan. Onderweg naar een bestuursvergadering van Stichting BuzzyBeeForum hebben we haar opgehaald, en op de terugweg mocht ze haar kwaliteiten als sneeuwvreter meteen bewijzen!
De Niva op de dag van aanschaf, samen met haar voorganger, mijn Lada 111.
Ze mocht mee op de boot naar Engeland.
Tijdens de elfstedentocht van 2010 was mijn bijrijdster jarig, dus werd de auto nog uitbundiger versierd dan normaal bij de elfstedentocht!
Offroaden met de Nederlandse Lada Niva club
Deze foto gaat nog steeds het internet over, er zijn verschillende Land Rover rijders die denken dat ik liever een LaRo had gehad. Echter, mijn broer is de LaRo-enthousiast van de familie, en ik had gevraagd om een grille voor aan de muur, weer eens wat anders dan een schilderij. Maar voor die aan de muur ging mocht ze voor de foto even op de Niva.
Mijn oprit loopt schuin af, kwam ik achter toen ik de handrem vergat….
Derde prijs gewonnen bij de herfstrit van de Lada Club Nederland in 2012.
Januari 2011 kon ik de wieldoppen van Jan Feijen overnemen.
Twee weken later iemands droom waargemaakt door haar een stuk met de Niva te laten rijden. Er was een tractor nodig om weer vrij te komen. 😛
April 2011 deed ik mee aan de Oldtimer Sokadolom, een rondrit door Budapest. Aansluitend werd de auto tentoongesteld bij een van de grootste oldtimermeetings van Europa, een stukje verderop in de stad.
Bij de Legofabriek in Hongarije.
Het Tatra gebergte op de Slowaaks-Poolse grens.
Ik ben heel erg blij met mijn internationale wegenwacht abonnement….
Poseren met de Volkswagen Golf Country van Alberto in Lauwersoog.
Ondanks dat ze best vaak kapot was, HEEL veel plezier met de auto beleefd dus! Maar op 3 december 2011 sloeg het noodlot toe. Ze was net weg geweest voor groot onderhoud, waarbij de remmen vervangen waren. Helaas heeft de garage destijds er niet bij verteld dat de remmen maar aan één kant vervangen waren. Dus toen ik bij de eerste rit ineens een uil voor de auto kreeg, en ik ineen rechte lijn een noodstop wilde maken, gleed ze rechtsaf de sloot in. De motor lag keurig boven water, en geen schade aan de body, dus op zich weinig aan de hand… Tot het bergingsbedrijf haar er uit viste, waarbij er WEL veel water over en in de motor kwam. De Niva voor veel geld op laten knappen, maar er ging vaker en vaker wat kapot. Totdat ze vlak voor het Prins Claus plein het weer eens helemaal begaf terwijl ik op weg was naar een evenement. Toen had ik er genoeg van, ze is verkocht aan iemand die hem op heeft geknapt, er mee naar Burkina Faso is gereden en hem daar aan een dominee heeft gegeven. Wie weet rijdt hij daar nog steeds? Ik zou hem graag weer eens zien!
Typisch dat ik bij 1/3e can de fotos aanwezig was.
Niefje <3
Je bent dan ook beste bijrijdster die de Niva heeft gehad <3
zooo jammer dat de betreffende berger EN de garage die de remmen gedaan had zijn werk niet goed gedaan had… mijn 1e auto was een Lada 2105 1300 🙂 EN ja als ik tegen een leuke NIVA aan loop dan neem ik die 😉
Zie dat je lada weer te koop is…
Hij rijdt al een jaar of 4 in Burkina Faso rond, hebben ze daar ook marktplaats dan?
Hi Alex.
Mooi verhaal.
Waar had je de Lada in onderhoud?
garage Miedema in Tzummarum en Overeinder in Stiens.
Mooi verhaal Alex