Op facebook kwam ik onderstaande fotos tegen, gepost door Wibo Pieters. Het gaat hier om een prototype voor de DAF N2800, met een International cabine (International was destijds de grootste aandeelhouder van DAF). Uiteindelijk koos men er voor om bij Magirus-Deutz (met wie men toch al samenwerkte met de club van vier cabine) cabines in te kopen, de neus word ook flink anders dan bij dit prototype.
Nog even ter illustratie, zo kwam de N2800 uiteindelijk op de markt, altijd met een 6×4 chassis. Meteen de reden dat het model niet en heel groot succes werd, de markt verlangde naar een 6×6 model.
Hallo Alex,
Deze foto’s en het verhaal erbij staan in het boek DAF torpedofront-trucks van Hans Stoovelaar.
Gr. Toon
bedankt voor de tip, hoop het boek snel in mijn collectie op te kunnen nemen!
Alex,
Welke cabine van International was dat (welk type[s] International gebruikte deze cabine?)
Groeten,
Arnold
S-serie, uit mijn hoofd
Type was voor de export ontwikkeld om de DO te gaan vervangen in Afrika ivm bosbouw/houtwinning.
Daar had men geen behoefte aan een 6×6, vandaar de 6×4 uitvoering.
Door een order annulering zijn er toch een X aantal hier terecht gekomen.
Ook zijn er enkelen door GINAF omgebouwd naar een 6×6 uitvoering O.a Sarens had er 1.