In 1982 introduceerde Mack de MH, beter bekend als Ultraliner, als opvolger van de Cruisliner. In 1988 werd Monné importeur van Mack en haalde voor het eerst een Ultraliner naar Nederland, de eerste aflevering aan een klant was in 1989, aan Barnhoorn. De truck had een polyester cabine met aluminiumframe en kon redelijk meedoen op de Europese markt, ook al bleven de verkoopaantallen laag. Begin jaren ’90 veranderde de wetgeving in Amerika en was het voor Mack niet meer rendabel dit type te blijven voeren.
Van Maanen uit Barneveld reed in de jaren ’90 met een Ultrlainer in actieve dienst, in 2010 kwam er een mooi opgeknapt exemplaar op de weg.
Rino Trailers / Nooteboom Trading
Supermarktketen Nieuwe Weme had een Mack Superliner in dienst. Schijnbaar beviel die goed, in drukke tijden huurde men bij Hardenberg Mack trucks voor de supermarktbevoorrading.
Strotransporter van Luctrans uit België, uit de tijd dat strobalen nog niet ingepakt werden.
Peciña uit Spanje kwam aardappelen halen met haar Mack.
Bovenstaande buitenlandse Macks zijn beide in Stiens op de foto gezet, in dat dorp kwamen ook Nederlandse Macks in actieve inzet, hier één van de vijf Hardenberg Ultraliners bij het asfalteren van de Griene Leane.
Mooi artikel Alex! zo’n Ultraliner was een goede truck en fijn om mee te rijden! jammer dat er destijds niet meer op de weg zijn gekomen.