De oogst van 10-3-2014

De oogst van 10-3-2014… en het weekend wat daar aan vooraf ging.


Een mooie vracht Porsches, aangevuld met twee Volkswagens. De opbouw van deze Scania P410 is door Lohr verzorgd.


Als je met die lading rotsblokken de heuvels in gaat komt die 730 pk wel van pas.


M-trucks bij een sloper.


Ondanks dat Titan geen Euro 6 SLT’s bouwt voor Daimler, toch nog werk genoeg. De beide oilfieldtrucks zijn ondertussen wel bekend bij de vaste lezers. De Iveco-Magirus (ja, het merk bestaat nog!) wordt omgebouwd naar achterwielbesturing, zodat hij in tunnels snel om kan draaien bijvoorbeeld. Het gele monster is een 4×4 voor de mijnindustrie, onder de noemer ‘Multifunktionsger├Ąte’. Hij weegt 35 ton, en dat is ook precies het gewicht dat hij op kan tillen als hij is opgebouwd als heftruck.



Maar weer een paar XFjes…


Een met nieuwe Mercedessen afgeladen autotransporter neemt zijn weekendrust op een openbare parkeerplek. Dat gebeurt in Nederland niet zo gek veel meer…. Voor zijn POrsche-collega geld hetzelfde overigens.


Stralis met laag dak, ik vind het mooi.


Hele constructie om de tractor heen gebouwd, ik gok dat hij iets creatiefs met dode bomen doet?


Deze zag ik zaterdag al staan maar toen kon ik er niet bij komen (omdat ik op de achterbank van de auto van mijn schoonouders zat ­čśŤ ), vandaag kwam ik bij toeval in hetzelfde stadje terecht. Tractorrijles kan op deze manier erg leuk zijn volgens mij.


De hoofdvestiging van W├╝rth. Zo jammer van dat hek, en ik had geen zin in een ellenlange discussie met een portier dat een Kamag Wiesel toch echt wel heel interessant is, dus dan maar zo… De lading?


Maak je geen zorgen om de achterband, de foto is bij Euromaster op het terrein genomen.


4×4, dubbele cabine… Caravan op het chassis en gaan wat mij betreft!


Mercedes-Benz Actros ~ Hohenlohe


Iemand nog een gitterbox nodig?


Lief veewagentje.


Als we dan toch bijzonder matige overjarige Nederlandstalige ‘hits’ posten, deze kan er ook nog wel bij…


Nederlandse eieren zijn blijkbaar beter dan Duitse?


Bij K├╝bler was niks thuis, bij de buren gelukkig wel.


Zo jammer dat er dan weer een of andere dwaas met gele kentekenplaten op zijn Cordoba in beeld moet parkeren…


Onderweg naar de Titan fabriek kwam een al wat ouder model me tegemoet.


De Skoda Felicia pick up is op de Duitse markt als VW Caddy verkocht. Nadat de Taro niet meer verkocht werd en de 2e generatie Caddy niet meer als open laadbak te koop was, werd dit alternatief letterlijk uit het schap getrokken.


Er zijn mindere omgevingen om doorheen te rijden. ­čÖé


Tractor met sportvelgen?


De hele familie kan mee als er gekipt moet worden.


Een camper halverwege het productieproces gok ik? Wie het weet mag het zeggen.

NET ZO INTERESSANT

One Response

  1. Rick Blaine 10 maart 2014 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *