Porsche C88 voor China

Porsche C88
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de ‘C88’. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!

De viercilinder boxermotor van de Porsche C88 had een inhoud van 1100 cc en leverde tussen de 48 en 68 pk. De snelste uitvoering kon een top halen van 165 kilometer per uur, daarmee is het waarschijnlijk de langzaamste Porsche auto sinds de Porsche 597 Jagdwagen. Dit unieke exemplaar kwam ik tegen in het Porsche Museum te Zuffenhausen.
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de 'C88'. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de 'C88'. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de 'C88'. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de 'C88'. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!
In 1994 presenteerde Porsche op de autosalon van Peking de 'C88'. Deze auto werd in slechts vier maanden tijd ontwikkeld, speciaal voor de Chinese markt. Enkele andere westerse fabrikanten kwamen met een soortgelijk model. In 1995 werd het project echter geschrapt, zodat de auto nooit op de markt is gekomen. Of we daar rouwig om moeten zijn? Dat oordeel mag je zelf vellen. Apart is hij in ieder geval wel!

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *