JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6×6


JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6
Mijn favoriete voertuig wat op 4×4 Feest Drenthe rondreed? Lastig, maar er springen er wel 3 uit. De Volvo TGB-1111 die we zelf mee hadden, de ‘Trabant‘ van EDS en het onderwerp uit deze blog.
JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6
Je zou denken, dat is een Land Rover 6×6. An sich klopt dat, maar de officiële merknaam is JRA, wat staat voor Jaguar Rover Australia. Deze Australische (toen nog) Leyland vestiging ontwikkelde de 6×6 versie van de Land Rover 110 voor het leger aldaar. Om de een of andere reden zijn de ‘Ozzies’ gek op 6×6-en, ook de huidige Unimogs en G-klasses zijn vaak in de 6×6 uitvoering.
JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6
De ontwikkeling van de ‘JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6×6‘ begon in 1981, maar in 1989 kwamen de eerste exemplaren in dienst. Leeg weegt hij standaard 3,6 ton. Deze camper heeft een nieuwe lichtere opbouw gekregen, zodat hij gewoon met B-rijbewijs bestuurd kan worden.
JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6
De JRA is 6 meter lang en 2,2 meter breed. De Isuzu 4BDT 3.9-liter dieselmotor levert 121 pk, wat voor een topsnelheid van zo’n 100 kilometer per uur zorgt. De actieradius ligt rond de 800 kilometer.
JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6
Volgens de RDW zou in deze specifieke JRA een 2,5 liter motor moeten liggen en is hij in 1986 gebouwd. Dus OF het is een prototype, OF de rdw maakt er zoals gebruikelijk weer een potje van in haar gegevens.
JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6

JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6

JRA Land Rover 110 Heavy Duty 6x6

NET ZO INTERESSANT

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *