DAF CF 8×2 met Hiab kraan voor Houniet

DAF CF Euro 6Om nog beter in te kunnen spelen op de vervoers-en hijswensen van klanten liet Frank Houniet van het gelijknamige Zaanse transportbedrijf een nieuwe truck bouwen. Samen met de verkoopadviseurs van Truckland koos hij uiteindelijk voor een 8×2 DAF CF 460 FAX bakwagen, met twee fabriek gemonteerde, gestuurde 9-tons voorassen, een Euro 6 motor met automaat. In de fabriek werd deze zesde nieuwe Houniet DAF tevens voorzien van een zwaarder chassis, om daarmee de montage van een 60-tons HIAB X-HiPro 638E mogelijk te maken. Aanvankelijk gold deze DAF als vervanging van een bestaande wagen, maar inmiddels is besloten -op basis van het vele werk- de nieuwkomer als uitbreiding aan het wagenpark toe te voegen. DAF CF Euro 6Frank Houniet begon in 1996 als eenmansbedrijf. Nadat hij zich eerst als chauffeur verhuurde, kocht hij een half jaar later zijn eerste (gebruikte) vachtwagen met laadkraan. “Dat bleek een succes”, vertelt hij. “Drie jaar later kocht ik mijn eerste nieuwe DAF. Een 6×2 85 CF bakwagen met 16 ton/m Palfinger autolaadkraan, waarmee ik vooral opslag-zeecontainers van en naar (bouw)locaties reed. Later zijn wij zelf 8, 10, 20 en 40 foot containers, maar ook units en afvalcontainers gaan verhuren, verkopen, opslaan en vervoeren. Waar klanten dat wensen bouwen wij zeecontainers ook om tot opslag- en of keetruimten. Deze activiteiten zorgden ook voor een groei van het bedrijf, waar we nu vijf wagens aan het werk zijn met vier gekwalificeerde medewerkers. Vier van die wagens zijn via Truckland Zaandam geleverd. Twee DAF CF bakwagens, een DAF CF trekker en een Iveco Daily bakwagen. Daarnaast rijden we met een Scania voorzien van container-afzetinstallatie. Meerdere van onze wagens zijn van een autolaadkraan voorzien. Verder zijn ze aangepast om in de regio Zaanstad voor Rijkswaterstaat de winterdiensten te verzorgen.DAF CF Euro 6De ondernemer vervolgt: ”Waarom DAF? Ze doen het goed en ik heb er bij mijn oude werkgever ook veel mee gereden. Verder is Truckland tegenover ons gevestigd. Je hebt dus echt hele korte lijnen en dat zorgt voor een goede communicatie en snel handelen. Voor ons is ook de avondopenstelling van de werkplaats van belang. ’s Avonds zetten we de wagen neer, kunnen hem ’s ochtends weer ophalen en er mee aan het werk. Dat is helemaal perfect. Dus waarom zou je het ver halen als de buren het goede hebben!” DAF CF Euro 6Evenals bij de vorige nieuwe truck verzorgde ook nu Wille in Barneveld de advisering en opbouw van de kraan, bak en opbergkisten. “Wij krijgen steeds meer wat wij noemen ‘hoogtewerk’, zoals het plaatsen van dak materialen, bouw gerelateerde goederen en zonnepanelen op hogere verdiepingen. Daarvoor heb je ook een hogere en zwaardere kraan nodig, maar die moet voor het stedelijk gebruik wel wendbaar zijn. Vandaar de drie gestuurde assen. De kraan is een achtmaal uitschuifbare HIAB X-HiPro 638 E met een zes keer uitschuifbare jib met een extra handdeel. Goed voor een totale lengte van 36 meter en met meer dan voldoende capaciteit om zware containers ’stand alone’ op locatie te kunnen laden en lossen. Om alle bijbehorende werkzaamheden veilig en goed te kunnen vervullen beschikken wij over alle benodigde certificaten, PBM’s en gekeurde hijsmaterialen. Door onze ligging direct in de buurt van Amsterdam komt het steeds vaker voor dat bouwmaterialen op de hoogte moeten worden gebracht in de binnenstad bij oude grachtenpanden. Door de capaciteit en lengte van de kraan kunnen wij daar steeds bepalender en passen op inspelen”, besluit Frank Houniet.DAF CF Euro 6

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *