Veertig Krone Profi-Liners voor De Rijke Continental

Voor de Business Unit Continental heeft De Rijke onlangs veertig Krone Profi-Liner trailers in ferry uitvoering aangeschaft. De trailers worden hoofdzakelijk ingezet op onbegeleid ferryverkeer tussen het vasteland en de Britse eilanden.

Het managen van trailervrachten op deze routes is de core-business van De Rijke Continental, een divisie van De Rijke die onder leiding staat van Henk Zuidgeest. Met zijn collega’s beheert hij een vloot van 300 trailers die aan weerskanten van de ferry-route worden aangekoppeld door lokale charters. Behalve in Rotterdam, heeft De Rijke Continental ook vestigingen in Felixstowe en in Hull.  

Zuidgeest legt uit dat er zo’n veertig trailers op jaarbasis vervangen worden. “In toenemende mate zijn dat Krone’s”, zegt hij. “De eerste serie trailers van dit merk rijdt nu vier jaar bij ons. De resultaten zijn zo goed, dat we graag een vervolgorder hebben geplaatst.” Het onderhoud doet De Rijke in eigen beheer.  “We proberen er acht jaar mee te rijden en we geven ze in service bij het eigen trailerservicebedrijf van De Rijke, Botlek Trailer Services. De nieuwe trailers staan op Krone assen en hebben trommelremmen.” Een pluspunt van de nieuwe trailers is dat ze in onze ogen beter zijn, denk dan aan de mogelijkheden voor ladingzekering, dat ze lichter zijn maar dat er desondanks een heftruck in kan rijden zonder dat dit op termijn tot schade leidt.”

Veiligheid

Bij De Rijke Continental is het belangrijk dat de trailer ook vanaf de zijkant beladen en gelost kan worden. “Veel Britse klanten willen dat graag en ook in dit stukje veelzijdigheid voorzien de nieuwe Krone’s. Veiligheid is voor het ferrytransport een zo mogelijk nog belangrijker thema. “We willen de beste trailers hebben op dat gebied. Maar dan nog ben je afhankelijk van charters die bij voorkeur niet stoppen in risico-gebieden. Een combinatie van nauwkeurige planning, afspraken met onze charters en de juiste maatregelen aan de trailers moeten ervoor zorgen dat we elke keer weer veilig de overkant bereiken.”

Food

De trailers rijden naast de boottrips zo’n 500 á 600 kilometer per week. Met het trailerpark voert De Rijke zo circa duizend zendingen per week uit. Een belangrijke deel van de klanten maakt deel uit van de foodsector. Daarvoor heeft De Rijke Continental een bijzonder certificaat behaald, het British Retail Consortium Certificate, ofwel BRC. Dit is een certificaat dat elk jaar opnieuw behaald moet worden en dat de kwaliteit van de food-exporteurs richting Verenigd Koninkrijk erkent.  

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *