Veldhuizen ontwikkelt verlaagde oprijbak voor Scania

Scania P370
In het kader van ‘how low can you go’ heeft Veldhuizen op basis van de Scania P-serie een verlaagde oprijbak ontwikkeld. Om een hoog draagvermogen te krijgen op de vooras en een lage laadvloer worden er kleinere achterbanden gemonteerd. Hierdoor liggen de chassis balken achterover. Normaal wordt dan de veerweg van de vooras verkleind, maar dat heeft een verminderd comfort als gevolgd. Om een volledige veerweg en lage laadvloer te combineren is er een chassisbalk ontwikkeld met variabele hoogte. Langs het chassis wordt een zogenaamde “domex” plaat gemonteerd die aan de achterkant hoger uitsteekt dan voorop. Aan de voorkant zijn dwarsliggers gebruikt van 60 mm hoog en bij het asstel dwarsliggers van 100 mm. Hierdoor ontstaat een stabiele opbouw met doorlopende dwarsliggers en een laadvloerhoogte van 98 cm. De achterzijde van de laadvloer is dubbel geknikt afgeschuind naar 75 cm welke afzakt naar 55 cm. Hierdoor is een oprijhoogte mogelijk vanaf 8°. Zo kun je met gemak een grasmaaier, heftruck of je nieuwste Ferrari naar boven rijden.
Scania P370
De feiten op een rijtje:
Laadvermogen 17.800 kg
Laadvloer 8,50 x 2,55 m
Laadvloer hoogte 98 cm
Oprijhoek 14° /12° /8°
Scania P370
Scania P370
Scania P370
Scania P370
Scania P370
Scania P370

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *