Binnengekomen berichten juli 2025

Vaak krijg ik foto’s toe gestuurd wat net niet genoeg is voor een eigen artikel, maar ook zonde is om niks mee te doen. Daarnaast komen er regelmatig beeldreacties binnen op bestaande artikelen. Plus interessante persberichten, die zonde zijn om ze alleen op truckfan te laten zien, maar ook om welke reden dan ook geen eigen artikel krijgen. Hieronder een aantal van de dingen die ik de afgelopen maand via mail, WhatsApp en privéberichten op de diverse socials toegestuurd kreeg.

Disclaimer: ik was eind juli in Spanje aan het werk, dus een deel van de ingezonden berichten staan hier door tijdgebrek niet in, maar schuiven door naar augustus.


Wijtze van der Zee stuurde een foto van een prachtige DAF 600.


Anne de Boer kreeg een Most Futuria voor de lens.


Kleyn collega Frank Klijn: “Klant komt ff een aanhanger ophalen met een MB Trac🤩🤩


Onze correspondent voor Finland, Arjane Kerkhoven kwam leuk spul tegen in Oulu.



Arjane bezocht ook dit jaar weer de Weteraanikonepäivät oldtimershow in Oulainen. Dit keer geen reportage, maar het busje van het merk dat dezelfde naam draagt als haar schoonvader mag natuurlijk niet ontbreken!


Stiekem toch ook nog wat andere foto’s van die show.


Mijn ex-schoonouders Duitse vrienden Wolfram en Annette: “Hallo Alex, heute haben wir in Weimar einen ganz besonderen Oldtimer gesehen: Goethes Kutsche (1 PS)”


Emiel Broere zag een mooie Unimog taxi….




…en had een aanvulling op het artikel over kentekenburen (waarvan één in de toekomst zomaar eens een levens van artikel zou kunnen krijgen).


Anne de Boer: “Hier nog wat aparts vandaag. Even anderhalf uur tanken om het einde van de dag te halen. Had de auto ook langszij kunnen zetten maar dan stond de oplegger voor meer dan de helft op de rijbaan. Een omweg naar Surhuisterveen had ook gekund volgens de chauffeur en gaf toe dat hij beter had moeten plannen. Zo zie je maar, het is het allemaal nog net niet.”

Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Sachsen-Anhalt
Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Saxony-Anhalt, Germany

Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Sachsen-Anhalt
Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Saxony-Anhalt, Germany

Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Sachsen-Anhalt
Daimler Truck Global Parts Center in Halberstadt, Saxony-Anhalt, Germany


Daimler Truck:
Daimler Truck Global Parts Center: Central logistics hub in Halberstadt officially opened
The phased ramp-up is proceeding according to plan, the first spare parts have already been stored – the new Daimler Truck location, the Global Parts Center (GPC) in Halberstadt, has now been officially opened:

Dr. Reiner Haseloff, Minister-President of Saxony-Anhalt, Sven Schulze, Minister for Economic Affairs, Tourism, Agriculture and Forestry of Saxony-Anhalt, Thomas Balcerowski, District Administrator of the Harz district, Daniel Szarata, Senior Mayor of Halberstadt, Karin Rådström, CEO Daimler Truck, Achim Puchert, CEO Mercedes-Benz Trucks, Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services at Mercedes-Benz Trucks, Uwe Kazmeier, Project Manager & Head of Customer Services & Parts at Mercedes-Benz Trucks, Dries Van Hoeymissen, Executive Vice President Central Europe DP World, and many other guests attended the ceremony to mark the official opening of the GPC today.

Karin Rådström, CEO Daimler Truck: “Our new Global Parts Center enables us to even better serve our customers. From Halberstadt, we can supply them with Mercedes-Benz Trucks spare parts quickly and efficiently in over 170 countries, ensuring maximum uptime for their trucks. This will further strengthen our ability to deliver on Daimler Truck’s purpose: For all who keep the world moving.”

Dr. Reiner Haseloff, Minister-President of Saxony-Anhalt: “Today is a great day for Halberstadt and the entire state of Saxony-Anhalt. Investments like this are not common, especially in these difficult times. The fact that a global company like Daimler Truck has chosen Halberstadt shows that Saxony-Anhalt has lost none of its appeal as a business location. The investment will strengthen the region for the long term and send a signal to other potential investors.”

Achim Puchert, CEO Mercedes-Benz Trucks: “Our new Global Parts Center is the largest logistics project in our company’s history. The new location in Halberstadt will play a crucial role in keeping our customers’ trucks on the road and thus our economy and society running smoothly. The Global Parts Center is impressive proof that we have made customer focus a core element of our Mercedes-Benz Trucks strategy. The location will help us further increase the availability and delivery speed of our spare parts in the future.”

Sven Schulze, Minister for Economic Affairs of Saxony-Anhalt: “The implementation of Daimler Truck’s central logistics location for the global spare parts supply of Mercedes-Benz Trucks in Halberstadt proves that Saxony-Anhalt’s pace is setting standards far beyond the state’s borders. We are capitalizing on the momentum generated by the establishment of international cutting-edge technologies and want to use Saxony-Anhalt’s advantages to convince other global companies about our region’s advantages. This confirms our strategy of building new economic ecosystems and creating high-quality jobs in Saxony-Anhalt.”

Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services, Mercedes-Benz Trucks: “Halberstadt and the Global Parts Center will play a key role for us in the future: the spare parts from our new logistics hub will make a significant contribution to keep our customers and their trucks on the road, enabling us to fulfill our promise “Trucks you can trust” even better. Our new location in Halberstadt will help us to significantly expand our service business in the coming years.”

Thomas Balcerowski, District Administrator of the Harz district: “Today, the economy in the Harz district has received its first star. The arrival of Daimler Truck is an incentive for us to support the efforts of cities and municipalities to attract future-oriented industrial and technology companies with the full strength of the district administration.”

Uwe Kazmeier, Head of Customer Services & Parts Mercedes-Benz Trucks: “We are here in Halberstadt to stay and will be an integral part of the region in the future. Since the announcement of the new location around two and a half years ago, we have made rapid progress. The fact that we are still on schedule today is by no means a given. I would like to thank everyone involved in this project, especially in Saxony-Anhalt. The new logistics site has been designed for CO₂-neutral operation from the outset with an energy concept which completely avoids fossil fuels.”

Daniel Szarata, Mayor of Halberstadt: “In future, Daimler Truck and Halberstadt will be mentioned in the same breath worldwide. The settlement is the largest in the city’s 1,200-year history. Today’s opening means stability and a future for an entire region. We are proud of the realization of this project – and above all of the breathtaking speed with which we have achieved it together. Just as the company already identifies with the city, the people of Halberstadt identify with Daimler Truck. Thank you for the opportunity to be a significant part of this family.”

Thomas Zwick, Daimler Truck General Works Council: “We in the General Works Council worked together with IG Metall to secure strong collective agreements when the Global Parts Center was being planned. This creates a solid framework – both for our new colleagues from the region and for those moving from Wörth to Halberstadt. At the service provider DP World, we have achieved IG Metall standards for employees with regard to working conditions. This provides a sound basis for successful cooperation.”

Dries Van Hoeymissen, Executive Vice President Central Europe, DP World: ’With our comprehensive expertise and the strategic importance of the automotive sector for DP World, we are well equipped to handle the logistics for this remarkable project. The good cooperation with Daimler Truck has been and continues to be a decisive factor for success. What is being created here is unique and will generate around 650 jobs in the region, both in operational logistics and in administration. Our in-depth expertise from other projects in the region is now also helping us to get the Global Parts Center in Halberstadt off the ground.”

Global Parts Center in Halberstadt: The heart of global aftersales logistics

In future, up to 300,000 different items – from the smallest screw to the complete truck cab – will be delivered from the new logistics location to vehicle dealers in over 170 countries around the world. The Global Parts Center thus plays a crucial role in ensuring international supply chains. Flexible and efficient spare parts logistics is an important success factor for Mercedes-Benz Trucks and its customers worldwide: fast and comprehensive parts supply enables vehicle fleets to maximize uptime and minimize downtime..

Daimler Truck is investing a total of around 500 million euros in Halberstadt. Around 650 skilled jobs will be created at the GPC by the beginning of 2026. Currently, almost 200 employees are already working at the site.

From Halberstadt to the whole world: Aftersales parts for Mercedes-Benz Trucks

Around 2,600 Mercedes-Benz Trucks suppliers will deliver their parts to the logistics site in future. Goods acceptance at the GPC began in mid-May of this year, so that the logistics areas and shelves are gradually filling up. From the beginning of 2026, the new location will serve over 20 regional logistics centers and almost 3,000 dealers worldwide – in various European countries, Turkey, the United Arab Emirates, Brazil, and Australia, for example. Halberstadt will thus become the heart of Mercedes-Benz Trucks’ global spare parts supply.

Thanks to state-of-the-art warehousing and conveyor technology, all vehicle parts will be immediately available in an automated high-bay warehouse and an automated small parts warehouse. Goods are received and dispatched via two large, parallel halls, each around 200 meters wide and 600 meters long. Since the foundation stone was laid, a number of smaller buildings have been constructed, such as the empties and recycling halls and the office building.

The new building in the Halberstadt East Industrial Park will have a gross floor area of around 270,000 square meters with around 260,000 square meters of logistics space in the first phase of construction. That’s more than 35 soccer fields.

Daimler Truck has secured DP World, a global logistics company, to take over day-to-day operations at GPC. This includes logistics processes for incoming and outgoing goods and the parts warehouse. The company has extensive experience across the entire logistics chain and, despite its global structure, has a clear regional focus.

Sustainability at the new site: the energy concept

The new logistics site has been designed from the outset for CO₂-neutral operation, with an energy concept that completely dispenses with fossil fuels. Neither natural gas nor oil is required. The energy required at the site is generated by one of the largest rooftop photovoltaic systems in Europe, according to the company’s knowledge. More than 90 percent of all roof space at the site, around 250,000 square meters, has been equipped with photovoltaic modules.

The photovoltaic system with over 22 megawatts peak (MWp) is expected to generate more than 20 million kilowatt hours (kWh) of electricity per year in the future. This is significantly more than will be consumed at the site. Surplus energy from the Global Parts Centre will be fed into the grid. Additional energy storage facilities are planned to keep the level of self-sufficiency as high as possible over the period of use. In the first stage, an energy storage facility of approximately 2,000 kWh is planned, which will be supplemented by a further storage facility at a later date.

The site will be heated by electric heat pumps, which will transfer the heat into the building via underfloor heating systems. High energy efficiency will be achieved thanks to the low heating water temperatures and the storage effect of the industrial floors.

To make it easier for employees to access electric mobility, around 30 charging points for electric vehicles will be provided. The infrastructure is already being prepared for further expansion of the charging infrastructure in the future.

Appropriate charging facilities are also available for suppliers’ trucks, whose fleets will gradually be electrified: 16 charging points with 200 kW charging capacity and four charging points with 400 kW charging capacity are available for this purpose. Daimler Truck will electrify its first route as early as August 2025 between Oschersleben, around 30 kilometers away, where a service provider pre-packs certain volumes, and GPC Halberstadt. Additional e-truck routes will follow.

DAF XB
DAF XB
DAF Corporate Communications:
DAF Trucks introduceert XB met opbouwen af-fabriek
DAF Trucks breidt zijn Nieuwe Generatie XB aanbod uit met een breed programma af-fabriek gemonteerde ‘PACCAR bodies’. Deze hoogwaardige opbouwen zijn in-huis ontwikkeld om een naadloze integratie te garanderen met DAF’s populaire truck voor stads- en regionale distributie. Het resultaat: aanzienlijk kortere doorlooptijden en een optimale afstemming tussen opbouw en chassis, wat de algehele DAF Transport Efficiency ten goede komt.

Het ‘PACCAR body’ programma heeft zijn waarde al bewezen in het Verenigd Koninkrijk, waar jaarlijks honderden transportbedrijven hun XB-trucks bestellen met een geïntegreerde opbouw. Voor een constante kwaliteit en betrouwbaarheid worden alle voertuigen met een PACCAR-opbouw geassembleerd op een speciale productielijn in DAF’s fabriek in Leyland.

PACCAR body programma
Het aanbod af-fabriek PACCAR bodies omvat gesloten laadbakken, schuifzeilers en aerobody-uitvoeringen. De opties voor onder meer lengte, hoogte, breedte, laadkleppen en verlichting zijn talloos. Alle varianten zijn beschikbaar voor het 10-, 12- en 18-tons chassis van de DAF XB-serie.

Kant-en-klare oplossing
De Nieuwe Generatie DAF XB onderscheidt zich in zijn klasse door zijn uitzonderlijke wendbaarheid, rijcomfort en brandstofefficiëntie te combineren met een robuust 7,5- tot 19-tons chassis. Met geavanceerde veiligheidsvoorzieningen, een ergonomische dagcabine, verlengde dagcabine en slaapcabine en een breed portfolio aan aandrijflijnopties – waaronder volledig elektrische varianten zonder uitstoot – biedt de XB-serie de ideale transportoplossing voor stedelijke en regionale distributie. Met de toevoeging van PACCAR-opbouwen aan het programma versterkt DAF de aantrekkingskracht van de XB-serie verder, dankzij kant-en-klare oplossingen die de inzetbaarheid en operationele efficiëntie van de voertuigen optimaliseren.

Uitstekende bouwkwaliteit
“We zijn erg verheugd dat onze klanten nu via hun DAF-dealer een volledig opgebouwde truck kunnen samenstellen,” zegt Bart Bosmans, lid van de Raad van Bestuur van DAF en verantwoordelijk voor Marketing & Sales. “Deze af-fabriek opbouwoplossing garandeert uitstekende bouwkwaliteit en naadloze integratie, evenals de kortste doorlooptijden. Hierdoor kunnen transporteurs hun voertuigen sneller de weg op krijgen en met maximale betrouwbaarheid inzetten. Het is een perfect voorbeeld van hoe DAF blijft innoveren ter ondersteuning van de operationele efficiëntie van onze klanten.”

Mercedes-Benz eActros
Simon Loos:
Simon Loos zet eerste Mercedes-Benz eActros 600 in bij Lidl
Vanaf vandaag zijn de eerste twee Mercedes-Benz eActros 600-trucks van Simon Loos in gebruik bij Lidl in Almere. Met deze nieuwe elektrische trucks zetten Simon Loos en Lidl samen een stevige stap richting emissievrije distributie.

Afgelopen najaar breidde Simon Loos zijn elektrische vloot flink uit met de aanschaf van maar liefst 75 Mercedes-Benz eActros 600-trucks. Dit is ruim een verdubbeling van het huidige aantal. Wim Roks, wagenparkbeheerder bij Simon Loos, vertelt: ‘We zijn blij en trots dat we eindelijk van start gaan met deze nieuwe elektrische trucks. De afgelopen maanden hebben we ze uitgebreid en onder uiteenlopende omstandigheden getest. Dit was een groot succes. We hebben dan ook alle vertrouwen in een soepele inzet binnen onze dagelijkse operatie.’

De eActros 600 betekent een grote stap vooruit in elektrisch transport voor Simon Loos. ‘Tot nu toe konden we veilig ritten van zo’n 250 tot 300 kilometer plannen met onze elektrische trucks. Met de eActros 600 gaan we richting de 500 kilometer per rit. Daarmee valt voor onze operatie een belangrijke beperking weg,’ aldus Roks.

Lidl versnelt transitie met 30 elektrische trucks
Van de 75 trucks worden er 30 ingezet bij Lidl. Voor hen is dit een belangrijke versnelling in de elektrificatie van haar transportactiviteiten. Lidl kondigde eind 2023 namelijk aan dat ze haar volledige bevoorrading in Nederland al vóór 2030 volledig elektrisch wil uitvoeren. Alle dieseltrucks op HVO100 worden daarom gefaseerd vervangen door de eActros 600. Ruud Metten, Manager Transport & Innovaties Lidl Nederland: ‘Deze transitie is een enorme vooruitgang voor ons. Vanaf deze zomer zal 65% van alle trucks die onze filialen in Noord-Holland en Flevoland bevoorraden, volledig elektrisch rijden vanuit ons distributiecentrum in Almere. Hiermee zetten we een grote stap richting duurzaam en emissievrij transport.’

Voorlopers op het gebied van elektrificatie
De aflevering van de eActros 600 bij Simon Loos en Lidl markeert ook een belangrijke mijlpaal voor Mercedes-Benz Trucks. Eric Brok, CEO Daimler Truck Nederland: ‘Met de ingebruikname van deze eerste twee eActros 600 trucks staan we aan de vooravond van de uitlevering van een zeer grote order in Nederland. Wij zijn trots op het partnership met Mercedes-Benz truckdealer Gomes Noord-Holland en een innovatieve en professionele logistiek dienstverlener als Simon Loos. Zij zijn een van de voorlopers op het gebied van elektrificatie van hun wagenpark en hebben dan ook door de uitgebreide testen al jarenlang een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de truck die hier nu ook daadwerkelijk in de praktijk ingezet gaat worden.’


Mike Isherwood:
New Awards Mark Doosan Bobcat Leadership in Middle East
The role of Doosan Bobcat EMEA as an industry leader in the region was recognised with the company winning two major awards at the 2025 Construction Machinery Middle East (CMME) Awards event held in Dubai at the end of June 2025. With over 140 nominations submitted across more than 30 categories, the 2025 edition marked the biggest and most competitive CMME Awards yet.

Doosan Bobcat EMEA again won the Outstanding Manufacturer of the Year Award — the final and most anticipated award at the event, that celebrates a manufacturer that sets the benchmark for innovation, local market adaptation and lasting industry impact. This year’s Outstanding Manufacturer of the Year Award recognised Doosan Bobcat’s unwavering commitment to electrification, customer-focused design and exceptional aftermarket support.

Earlier at the awards ceremony, the company’s Bobcat S450 Skid Steer Loader was named Skid Steer of the Year 2025, in recognition of its exceptional performance, reliability and continued popularity across job sites throughout the Middle East. This compact yet powerful machine continues to lead its category.

Gaby Rhayem, Regional Director for Doosan Bobcat EMEA in Middle East and Africa (MEA), Turkey and CIS, said: “These prestigious recognitions mark another significant milestone for Doosan Bobcat EMEA, reflecting the innovation, teamwork and dedication that define our business and our Bobcat brand. Winning the most sought-after award of the night reinforces our position as a forward-thinking, customer-driven industry leader. A big thank you goes to our exceptional team in the Middle East and to every colleague across Doosan Bobcat EMEA, whose hard work, collaboration and industry passion has made this achievement possible.”

High Quality Products and Proven Support

For MEA, Doosan Bobcat has regional headquarters in Dubai in the UAE, covering sales and aftermarket services, through which the company manages an unrivalled group of around 60 independent dealers and distributors covering the region. The company also has a parts distribution centre (PDC) in Dubai that serves all of the Middle East market and most of East Africa, with other parts of the region covered by the company’s PDC based in Halle in Germany.

Gaby Rhayem added: “At Doosan Bobcat, what sets us apart from our competitors is the way we back up the production and distribution of our high quality products with generous warranty and the support of the proven Bobcat service and parts network in the MEA for peace of mind.”

A World Leader in Loaders

Doosan Bobcat EMEA has added to its No. 1 position in compact loaders with the introduction of the Bobcat B730 M-Series backhoe loader, which has allowed the company to gain market share and further improve its position throughout the region.

Gaby Rhayem continued: “The B730 M-Series is engineered with 100% Bobcat DNA and has all of the brand’s hallmarks: designed with a strong focus on durability in challenging conditions, incorporating renowned industry-leading components known for their reliability and ease of service and maintenance in the field. These high-quality, proven components are sourced from renowned brands, featuring the Perkins 1104 engine, Carraro axles and transmission, and Parker pumps, ensuring superior dependability and effortless serviceability.

About Bobcat

Since 1958, Bobcat has been empowering people to accomplish more. As a leading global manufacturer of compact equipment, Bobcat has built a proud legacy of innovation and a reputation for delivering smart solutions to customers’ toughest challenges. Backed by the support of a worldwide network of independent dealers and distributors, Bobcat now offers extensive lineups of compact machinery (including loaders, excavators, telehandlers, compact tractors and mowers) and material handling equipment (including forklifts and warehouse solutions), plus a broad range of attachments, parts and services. The Bobcat brand is owned by Doosan Bobcat.

About Doosan Bobcat

Doosan Bobcat is a company within the Doosan Group. Doosan Group is a top-tier global enterprise that has proudly served customers and communities for more than a century. Doosan Bobcat is based in Bundang, South Korea.

Fünf Mercedes-Benz eActros 600 im Einsatz, die nächsten fünf folgen: Spedition Nanno Janssen setzt zukünftig nur noch auf Elektro-Lkw
Five Mercedes-Benz eActros 600 in operation, the next five to follow: Nanno Janssen haulage company will only rely on electric trucks in the future

Fünf Mercedes-Benz eActros 600 im Einsatz, die nächsten fünf folgen: Spedition Nanno Janssen setzt zukünftig nur noch auf Elektro-Lkw
Five Mercedes-Benz eActros 600 in operation, the next five to follow: Nanno Janssen haulage company will only rely on electric trucks in the future


Daimler Truck:
Five Mercedes-Benz eActros 600 in operation, the next five to follow: Nanno Janssen haulage company will only rely on electric trucks in the future
Completely or not at all: Nanno Janssen Spedition GmbH from Leer in Lower Saxony is fully committed to electromobility. The controllers there exclude adding further diesel trucks to their fleet. The only restriction is that the enterprise also transports hazardous goods class 1 pyrotechnics, which is largely not permitted with an electric truck so far. 27 of the company’s total of 75 trucks are already on the road with electricity, and the number of electric trucks is expected to increase to 50 by the end of the year. More than half of the fleet would have been converted from diesel to electric drive. In mid-June, the family-owned company took over the first five out of ten Mercedes-Benz eActros 600s ordered at the Wörth am Rhein plant. And so many more will be added soon. Just a few days later, the freight forwarder opened its own charging park with a grid output of four megawatts and a total of 20 charging points.

Nanno Janssen, Executive Assistant, said, “We didn’t do it half-heartedly, we did it right and looked at our entire fleet. My entrance to the enterprise three years ago was the initial ignition to deal intensively with electromobility. Due to the attractive funding opportunities offered by the KsNI program at the time, we decided to apply for 20 electric trucks at once. After that, others were added. It was the right decision to make these investments. This gives us the opportunity to gain experience with electric trucks at an early stage – and with the same usage profiles as diesel trucks in national long-distance haulage. Our drivers, including YouTuber Tobias Wagner, who is known in the industry as an electric trucker, picked up the trucks themselves at the Wörth plant.”

Thomas Schmitt, team leader for e-mobility at Mercedes-Benz Trucks Germany: “It is very impressive how forwarding company Nanno Janssen is leading the way in the drive system revolution and thus acting as a role model for others. At our site in Wörth, we intensively familiarized the enterprise’s drivers with the technology. Especially at the beginning, there are many questions. It is therefore important to teach a lot about the new technology and also about charging. These training courses are very well received and create trust and added value in the driver. Drivers clearly see the added value in the high efficiency of the innovative drive and vehicle concept. While diesel trucks are usually delivered to our dealers, most of the handovers of our electric trucks take place in Wörth, Germany.”

Nanno Janssen: The eActros 600 is the new benchmark in the electric truck sector

The eActros 600 semitrailer tractors are only in operation for a few days at Nanno Janssen haulage company. But Nanno Janssen is already convinced of the vehicles. The 26-year-old represents the fifth generation of the entrepreneurial family. The management is in the hands of his 58-year-old father, who bears the same name. “The vehicle is the new benchmark in the electric truck sector and is also ideally suited to the requirements of long-distance haulage,” reports the junior boss. The eActros 600 has three battery packs, each with 207 kWh [1] .

They offer a total installed capacity of 621 kWh. Freight forwarder Janssen praises the vehicle for its efficiency and economy. He is convinced that the new design of the ProCabin with significantly improved aerodynamics also contributes to this. The drivers made the maiden journey to the company headquarters in Leer without a semitrailer. “We had a consumption of only 60 kWh per 100 kilometers and the display showed 1,000 kilometers of remaining range,” says Janssen. The five-member driver team could have avoided the charging stop at the Seed & Greet charging park at the Hilden motorway intersection in North Rhine-Westphalia. But the meeting was already organized there at the time. Electric trucker Wagner had announced on social networks a stress test of the charging infrastructure there, which the electricity provider Fastned’s facility, which was actually designed for cars, with its 400 kW charging stations, coped with without any problems. Numerous interested parties and viewers awaited the drivers of the red tractor units to talk to them and follow the charging process.

Electric trucks sometimes on the road all week long-distance haulage

In the future, Nanno Janssen’s electric trucks will continue to be powered primarily by public charging stations overlaid with electricity. You are on the road in long-distance haulage throughout Germany. If dispatchers give clear instructions at the loading ramps, this does not apply to charging stations overlaid. Rechargeable batteries cannot be controlled remotely, according to Nanno Janssen. “We give our drivers several apps to search for a charging station overlaying a cheap tariff,” he reports. Ideally, full charging takes place overnight, with intermediate charging during breaks. According to the management, the majority of drivers were very quickly enthusiastic about their electric vehicle. Electric trucker Wagner confirms this: “I enjoy every second in the new truck,” he says to his YouTube community, which now has almost 60,000 subscribers. And even those who have not yet driven an electric truck can literally be electrified. “After two weeks at the latest, nobody wants to go back. Comfort is more pleasant, acceleration is better. Drivers appreciate the peace and quiet in the cab and don’t get their hands dirty when loading – unlike when refueling, where you get oily hands,” reports the logistics professional. It also pays off economically. If the subsidy ceases, the total cost of ownership is similar to diesel. “Although we have significantly higher initial costs, we benefit from lower variable costs,” says entrepreneur Janssen. This results in approximately the same mileage costs over the entire service life.

20 charging points and plenty of power: new empty charging park sets standards

When the vehicles return to the depot from their trips, they naturally “refuel” there right away: since the end of June, a large company-owned charging fleet has been available at the headquarters in Leer. The charging stations have been in operation for several months, but so far in combination with a “light transformer”, which has now been replaced by a powerful 4 MW model. There is also a 1.3 MW battery storage system and an 800 kWp solar system.

The system has ten charging stations overlaid with two 300 kW charging points each. This means that the charging fleet is likely to be sufficiently sized for the future and for other electric trucks. After all, all vehicles will never get their electricity at the same time, but will be on the road most of the time.

About shipping company Nanno Janssen

A medium-sized company with a long tradition: the freight forwarding company has been on the market since 1896, run by the fourth and fifth generations of Nanno Janssen as Managing Director and his son of the same name as Assistant to the Management Board. Around 120 employees are employed at the headquarters in Leer, plus around 20 at Sievers Logistics in Fulda, which was acquired three years ago. In the freight forwarding division, the company offers the entire spectrum of transport services, with the focus on special transportation – for example, from machines, wind power and solar plants or long goods with lift trucks to private enterprises. 75 of their own trucks are in use for the Nanno Janssen freight forwarder.

With the eActros 600, the enterprise is once again adding trucks from Mercedes-Benz Trucks to its fleet. In addition to the transportation and freight forwarding business, the enterprise also offers warehousing and contract logistics on an area of 10,000 square meters in empty space and a further 15,000 square meters in Fulda. The logistics service provider has always been active in the furniture and relocation business. These activities are largely bundled in the Cornelius Bordeaux enterprise. It moved under the umbrella of the Nanno Janssen freight forwarder in 1989 and also has a very long history: the furniture forwarder’s origins date back to 1893.

About the eActros 600

Mercedes-Benz Trucks celebrated the series launch of the eActros 600 at the end of November last year at the Mercedes-Benz plant in Wörth. It has been delivered to customers since December 2024. The electric flagship among Mercedes-Benz Trucks has already proven its capabilities several times under real conditions: in customer use, as part of the “eActros 600 European Testing Tour 2024”, a 15,000-kilometer-long all-electric development drive through a total of 22 countries, and the “European Testing Tour Winter 2025” on around 6,500 kilometers through Northern Europe – each with a gross train weight of 40 tons.

The e-truck was also named “International Truck of the Year 2025”. The award is the most important prize in the industry and is presented annually by the International Truck of the Year (IToY) organization, consisting of 24 commercial vehicle journalists from Europe. The overall technological concept consisting of an electric drive axle and LFP cell technology was decisive for the award.

The high battery capacity of over 600 kilowatt hours – hence the model designation 600 – and a new, particularly efficient electric drive axle developed in-house enable the eActros 600 to achieve a range of 500 kilometers[1] without intermediate charging.This range is achieved under very realistic, practical conditions with a gross train weight of 40 tons and can also be significantly exceeded depending on the driving style and route. The eActros 600 will even be able to cover well over 1,000 kilometers per day. Intermediate charging during the legally prescribed driver breaks makes this possible, provided that charging options are available.

The eActros 600 has three battery packs, each with 207 kWh[2]. These offer an installed total capacity of 621 kWh. The batteries are based on lithium iron phosphate cell technology (LFP) and are characterized by a long service life. In contrast to other battery cell technologies, more than 95 percent of the installed capacity can also be used with LFP technology. This enables a higher range with the same amount of installed battery capacity. The vehicle is technically designed for a gross combination mass of up to 44 tons. With a standard semitrailer, the eActros 600 has a payload of around 22 tons in the EU. In some cases, national law may allow a higher payload.

[1] The range was determined internally under specific test conditions, after preconditioning with a 4×2 semitrailer tractor with a gross train weight of 40 tons at an outside temperature of 20°C in long-haul operation, and may deviate from the values determined in accordance with Regulation (EU) 2017/2400.
[2] Rated capacity of a new battery, based on internally defined framework conditions. This may vary depending on the application and environmental conditions.


New Era Energy:
New Era Energy launches smart HVO and diesel tanks to safeguard fuel supply for UK businesses
New Era Energy, the UK’s forward-thinking fuel services provider, has announced the nationwide availability of its Smart Tanks for HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) and diesel. These intelligent, on-site fuel storage systems are designed to help UK businesses maintain operational continuity even when fuel delivery companies face insolvency or disruption.

With recent high-profile collapses in the fuel supply sector leaving businesses stranded without diesel or HVO, New Era Energy’s Smart Tanks offer a vital layer of protection. Equipped with advanced telematics, cloud-based fuel management and built-in security features, the tanks give businesses full visibility and control over its fuel stocks, ensuring they never run dry.

“Our Smart Tanks were developed to provide businesses with the same level of fuel security and insight that you’d expect from a commercial forecourt, but directly on-site and under your control,” said James Hunt, CEO of New Era Energy. “We’re here for those firms who have suddenly found themselves without a fuel supplier. With our nationwide distribution and intelligent tank systems, we can step in quickly to keep your operations running.”

The tanks feature built-in intelligence with real-time fuel level monitoring and CO₂e reporting. New Era Energy’s 110% bunded design meets BS799-5 and MSBFS2018:3 compliance standards. Security is reinforced with fob or PIN-enabled access, ensuring only authorised personnel can use the system. A high-speed dispensing mechanism includes a pre-pump filtration system and an eight meter retractable hose capable of dispensing up to 100 litres per minute. Fuel use and status can be monitored remotely thanks to a cloud-based management system, which includes digital fuelling logs and automatic alert systems.

Available for both HVO and diesel, New Era’s Smart Tanks are ideal for logistics firms, construction sites, critical infrastructure providers and any business that cannot afford to pause due to fuel uncertainty.

For companies affected by recent fuel supply disruptions, New Era Energy offers an emergency service.


Van Mossel MG:
MG ontketent de toekomst op het Goodwood Festival of Speed met nieuwe modellen en concept cars
MG richt zich tijdens het Goodwood Festival of Speed vol op de toekomst en onthult er diverse concept cars en twee geavanceerde elektrische productiemodellen. De gestroomlijnde MG IM5 executive sedan en MG IM6 SUV zijn de meest innovatieve modellen die MG tot nu toe op de markt heeft gebracht. IM staat voor ‘Intelligence in Motion’, gericht op de doelgroep die op zoek is naar toonaangevende technologie en hoogstaand design.

“MG heeft elektrisch rijden toegankelijk, spannend en onderscheidend gemaakt, met de MG Cyberster als boegbeeld van het merk. Met MG IM zetten we in op technologisch leiderschap en innovatie, door verbinding te maken met klanten die de toekomst omarmen”, aldus MG.

Cyber X: voorbode van MG’s toekomst

Prominent aanwezig op de MG-stand is de MG Cyber X die een voorbode is van de nieuwe designtaal van het merk. Deze compacte en elektrische auto koppelt een robuuste vormgeving aan een uitgesproken stedelijke uitstraling. Met zijn matgrijze lak en opklapbare koplampen straalt de Cyber X kracht en zelfverzekerdheid uit. Als concept is de Cyber X ook een eerbetoon aan MG’s designpotentieel nu het merk zijn tweede eeuw ingaat.

Cyberster Black: spannend design van MG

Ander nieuws op het Goodwood Festival of Speed is de MG Cyberster Black met een diepzwarte carrosseriekleur die het opvallende design van de auto extra benadrukt. Deze lak is verrijkt met ultrafijne glasdeeltjes die een subtiele glans creëren. Dankzij een premium lakproces, doorgaans voorbehouden aan luxemerken, oogt de afwerking mat en glad in stilstand, maar komt deze tot leven met een glinsterend effect zodra de auto in beweging is. De door Jozef Kaban, Vice President SAIC Design bij MG, zelf samengestelde Cyberster Black combineert strakke chromen accenten met een volledig zwart interieur, wat zorgt voor een krachtig visueel statement.

MG EX4: knipoog naar de Metro 6R4

Een andere highlight is de terugkeer van de MG EX4. Deze concept car is speciaal ontworpen voor het Goodwood Festival of Speed door het Londense MG-designteam en is een gedurfde herinterpretatie van de iconische Metro 6R4 rallylegende uit de jaren tachtig. De auto is aangepast aan de tijd van nu met de extreem krachtige elektrische aandrijflijn van de MG4 XPower. Voor het festival van 2025 ontwierpen de MG-designers een gedurfde nieuwe kleurstelling die perfect past bij het karakter van de opvallende concept car.

MG IM5 en IM6: in alle opzichten indrukwekkend

Een primeur op Goodwood is ook weggelegd voor de nieuwe MG IM-modellen, waarmee MG een geheel nieuwe, hoogwaardige modellijn lanceert. Zo kan de MG IM5 Long Range tot 655 kilometer rijden op één acculading dankzij een 100 kWh-accu. Met zijn nieuwe 800V-architectuur kan hij in slechts 17 minuten van 10 naar 80 procent worden opgeladen. Daarnaast beschikken de modellen over vierwielbesturing, waardoor ze extra wendbaar zijn in de stad. De MG IM-modellen onderscheiden zich ook met hun technologie-gedreven premium interieurs, waarbij het indrukwekkende 26,3 inch Ultra HD-infotainmentscherm, ondersteund door een 10,5 inch touchscreen, een echte blinkvanger in het interieur is. De nieuwe MG IM5 en IM6 worden vooralsnog niet in Nederland geleverd.

Technologie-transfer naar de voltallige MG line-up

Met de nieuwe concept cars en de IM-modellen die MG op Goodwood presenteert, geeft het een visitekaartje af voor de toekomst van het merk, en de technologie-upgrade die de productiemodellen van MG binnenkort gaan krijgen. Met name op het gebied van comfort, infotainment, connectiviteit en gebruiksgemak gaat MG grote stappen zetten en de complete line-up de komende jaren naar een nog hoger niveau tillen.

Een goed en tastbaar voorbeeld van de introductie van die nieuwe technologieën in het reguliere productiegamma van MG is de recent gelanceerde MGS5 EV. Deze nieuwe, ruime SUV profiteert nu al van de allernieuwste hoogwaardige infotainment- en connectiviteitstechnologieën van MG, waarmee de MGS5 EV de benchmark in zijn segment is. Dit nieuwe model is vanaf nu beschikbaar in de 10 Van Mossel MG Brandstores die Nederland telt.

Scania 660S
Scania 660S
Scania 660S
Scania 660S
Scania Benelux:
Verhuisbedrijf Nobbe BV maakt statement met opvallende Scania 660S V8 verhuiswagen
Verhuisbedrijf Nobbe BV heeft onlangs een nieuwe Scania 660S bakwagen aan het wagenpark toegevoegd. Het voertuig is rondom luchtgeveerd en geschikt voor het vervoer van zowel BDF-bakken als 20- en 25-voets zeecontainers. Met deze investering versterkt Nobbe zijn positie als modern en professioneel verhuisbedrijf.

“Wij wilden een krachtig statement maken op de weg, en dan kom je vanzelf bij deze configuratie uit,” zegt Marco Jongeneel, samen met Sven Jongeneel, directeur-eigenaar van Verhuisbedrijf Nobbe. “Dit voertuig combineert functionaliteit, uitstraling en traditie ineen.”

De Scania 660S V8 is uitgevoerd met acht twistlocks voor containervervoer en wordt in de dagelijkse praktijk veel ingezet met een tweeassige schamelaanhanger. Deze opstelling biedt operationele flexibiliteit, bijvoorbeeld bij het gelijktijdig vervoeren en wisselen van meerdere laadbakken bij complexe verhuizingen of projecten binnen de meubelindustrie.

Cabine voor vier personen
De truck is gespoten in de Nobbe-huisstijl en voorzien van hoogwaardige specificaties zoals het Smart Dash digitale dashboard, V8-instapverlichting, luchtvering rondom, uitgebreide veiligheidssystemen en een standairco. In het interieur is ruimte gecreëerd voor vier personen, zodat het volledige verhuisteam in één voertuig kan meerijden. De opvallende verlichting en afwerking – waaronder gespoten logo’s en duocolor markeringslichten – dragen bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van het voertuig.

Statement
“Dit is mogelijk de laatste dieseltruck die wij aanschaffen,” aldus Jongeneel. “Daarmee wilden we nog één keer een voertuig neerzetten dat alles uitstraalt waar Nobbe voor staat: kracht, betrouwbaarheid en oog voor detail.”

“Ons doel is niet alleen verhuizen, maar complete ontzorging van de klant,” benadrukt Jongeneel. “Daar hoort ook representatief materieel bij dat past bij de kwaliteit die wij leveren. Deze Scania onderstreept die ambitie.”

Verhuisbedrijf Nobbe BV heeft vestigingen in Winschoten en Groningen. Naast Mast Verhuizingen in Groningen werd recent ook Top Movers De Lange Verhuizingen in Emmen toegevoegd aan deze groep. Nobbe is sinds 2023 onderdeel van het familiebedrijf van Marco en Sven Jongeneel. Eerder namen zij vanuit Schoonhoven ook verhuisbedrijven over in Bodegraven en Gouda. Men rijdt circa 80.000 kilometer per jaar en biedt naast particuliere en zakelijke verhuizingen ook aanvullende logistieke diensten, zoals montage van laboratoriuminrichtingen.


IVECO NLS:
IVECO Schouten opent nieuwe vestiging in Twello
Wat 55 jaar geleden begon in een bescheiden schuurtje in Almkerk, groeit verder uit met een nieuwe strategische vestiging in Twello. IVECO Schouten heeft haar twaalfde locatie officieel geopend. Met deze uitbreiding geeft het familiebedrijf invulling aan een cruciale rol in het onderhoud van militaire defensievoertuigen én versterkt het tegelijkertijd de civiele bedrijfswagenmarkt in de regio.

Strategische sleutelrol voor zowel defensie als de civiele markt
De nieuwe vestiging in Twello is geen gewone garage. Het pand fungeert als onderhoudslocatie voor voertuigen van IVECO Defence Vehicles (IDV), een logistiek centrum én opleidingslocatie. Hier leren zowel militaire als civiele monteurs sleutelen aan voertuigen die operationeel ingezet worden. Zo waarborgt IVECO Schouten samen met defensie dat onderhoud en service ook tijdens missies doorgang kunnen vinden, een belangrijke schakel in de inzetbaarheid van de nieuwe Manticore en andere defensievoertuigen.

Gemeente blij met nieuwe invulling
De vestiging werd feestelijk ingeluid door Fred Schouten en Izak Schouten, samen met burgemeester Jorritsma-Verkade van de gemeente Voorst. De burgemeester sprak haar trots uit over de komst van IVECO Schouten: “Bedrijven als deze zijn goud waard voor onze regio. Ze brengen werkgelegenheid, houden locaties in gebruik en investeren in vakmanschap. Monteurs zijn goud waard!”

Open dag voor buurt en familie
Eén dag later, op zaterdag 5 juli, was de nieuwe vestiging open voor publiek. Bezoekers kregen een uniek kijkje achter de schermen: van kleurplatenwedstrijd voor de jongste gasten tot racen in een Formule 1-simulator voor de snelheidsduivels. Buurtbewoners en ondernemers uit de omgeving reageerden enthousiast: de nieuwe invulling van het pand brengt weer extra bedrijvigheid in Twello.

Op naar de toekomst
Met Twello zet IVECO Schouten een volgende stap in haar ambitie om dichtbij de klant te blijven en te investeren in duurzame groei. Niet alleen in transportoplossingen, maar ook in mensen, kennis en regionale samenwerking.


DAF Corporate Communications:
DAF Trucks N.V. – PACCAR MX-13 motoren in hart van revolutionair schip
Hoe standaard de Mannheim er van buiten wellicht ook uitziet, onderhuids is het bijna 200 meter lange binnenvaartschip meer dan revolutionair. In de machinekamer prijkt namelijk een hightech diesel-elektrische aandrijflijn, waarvan het hart wordt gevormd door vijf PACCAR MX-13 motoren. DAF Components leverde de krachtbronnen.

Mede dankzij die bij DAF in Eindhoven gebouwde 530 pk sterke krachtbronnen, is de Mannheim tot zo’n 30% zuiniger. Ook heeft het schip dankzij de PACCAR MX-13 motoren een 5 maal lagere NOx-uitstoot dan een vergelijkbaar vaartuig met conventionele aandrijflijn. Bovendien maakt de diesel-elektrische installatie de 4.600 ton zware Mannheim ook aanzienlijk stiller en comfortabeler. Het vaartuig wordt door Rhenus Partnership – onderdeel van de Duitse logistieke specialist Rhenus Groep – ingezet voor transport tussen Zuid-Duitsland, Antwerpen en Rotterdam.

Innovatieve diesel-elektrische aandrijflijn
Het idee voor de toepassing van een diesel-elektrische aandrijflijn kwam van Rhenus. Voor de uitvoering werd Vink Diesel benaderd. Het Sliedrechts familiebedrijf kreeg de opdracht de Mannheim te voorzien van een aandrijflijn met vijf PACCAR MX-13 motoren. Deze door NPS Driven gemariniseerde motoren drijven elk een eigen generator aan, die vervolgens de twee elektromotoren – en daarmee de twee schroeven – van het vaartuig van kracht voorzien.

Varen zonder uitstoot
De aandrijflijn is goed voor maximaal 2.650 pk (1.946 kW) vermogen. Een innovatief power management systeem bepaalt hoeveel MX-13 motoren er draaien en met hoeveel vermogen. Als de Mannheim maximaal beladen is en stroomopwaarts vaart, zullen alle motoren worden aangesproken om samen de maximale hoeveelheid elektriciteit te genereren. Bij het stroomafwaarts varen, is daarentegen soms maar de inzet van één motor nodig. Die flexibiliteit levert een significante brandstofbesparing op en een grote reductie van CO2-emissies.

Een extra batterij en een toegevoegde krachtbron op waterstof maken het zelfs mogelijk de motoren tijdelijk uit te schakelen, waardoor er in havens geheel elektrisch – en dus emissieloos – gemanoeuvreerd kan worden. Ook tijdens de passage van steden langs de rivieren kan de Mannheim kortstondig zonder uitstoot varen.

Zuiniger, schoner, stiller
“Deze oplossing biedt grote voordelen“, zegt Peter van der Heijden, directeur van NPS Driven. “De PACCAR MX-13 motoren zijn ongekend zuinig en draaien bovendien alleen wanneer ze nodig zijn. Ten opzichte van een vergelijkbare conventionele aandrijflijn, daalt het verbruik en daarmee de CO2-uitstoot hierdoor met 30%. Omdat Rhenus voor HVO als brandstof heeft gekozen, valt de CO2-emissie nog eens 90 procent lager uit. Bovendien stoten de PACCAR MX-13 motoren 5 keer minder NOx uit dan de schoonste scheepsmotoren op de markt.“

Revolutionaire aandrijflijn, hoge inzetbaarheid
“Voor een revolutionaire aandrijflijn als deze zochten we de meest efficiënte en meest schone krachtbron op de markt. De door DAF geleverde PACCAR MX-13 motor kwam op alle fronten als beste oplossing naar voren”, aldus Robert Graf-Potthoff, technisch inspecteur bij Rhenus. “Het feit dat de PACCAR MX-13 motoren veel minder vaak onderhoud nodig hebben dan reguliere scheepsmotoren, vergoot de inzetbaarheid van het schip.”


Frazer Nash:
The Weald Foundation is delighted to confirm its attendance at The Victory Show, from 29–31 August 2025
The Weald Foundation is delighted to confirm its attendance at The Victory Show, taking place at Foxlands Farm, Cosby, Leicestershire, from 29–31 August 2025.

For the first time beyond Foundation grounds, we will show our original, fully restored leichter Panzerspähwagen (2cm) (Sd.Kfz. 222) Ausf. A (4. Serie) and our original leichter Panzerspähwagen (Fu) (Sd.Kfz. 223) Ausf. A (3. Serie). These will run before the public.

Meticulously rebuilt to factory specification and maintained in full working order, these armoured cars are the only operational examples of their variant anywhere in the world. Auto Union–Horch completed the chassis for the Sd.Kfz.222 in March 1941, while the chassis of our Sd.Kfz.223 Radio car was completed much earlier in May 1939. These two armoured cars represent the life’s work of our founder and benefactor, the late Michael Gibb. His vision, knowledge, and personal commitment to accuracy enabled the Foundation to recover the original period-correct components and reinstate them to working order. His dedication to historical accuracy and conservation set the standard for every project undertaken by our Charity.

Visitors to The Victory Show will have the rare opportunity to witness these vehicles start, manoeuvre, and demonstrate the engineering that defined German light armoured reconnaissance at the outset of the Second World War. Foundation staff will
be on hand throughout the weekend to discuss the restorations and the historical significance of each machine. Members are warmly invited to identify themselves at our stand for a closer look inside the vehicles.

We look forward to sharing this unique chapter of military history and to honouring Michael Gibb’s enduring legacy with enthusiasts and the wider public alike. The Weald Foundation Team

About the Weald Foundation
The Weald Foundation is an independent UK charity headquartered in Kent that preserves, restores and operates rare military vehicles from the First and Second World Wars. Its workshop maintains one of the world’s finest running collections, each project carried out to gold-standard accuracy and supported by in-depth archival research.
Through public demonstrations, technical publications and an active education programme, the Foundation works to deepen understanding of armoured warfare during the two World Wars.
Further information is available at www.wealdfoundation.org.

About The Victory Show
The Victory Show is the United Kingdom’s largest Second World War re-enactment weekend, held over more than 100 acres at Foxlands Farm in Cosby, Leicestershire. Each year the event brings together living-history societies, period vehicles, static
aircraft, large-scale battle displays, fly-pasts, music and a 1940s dinner dance, creating an immersive depiction of wartime life for visitors of all ages. The 2025 edition, running from Friday 29 to Sunday 31 August, marks the show’s twentieth anniversary and
continues its tradition of opening with an educational day for schools before two full public days of displays.


De anonieme Brabantse busjesfotograaf spotte in Leeuwarden (wat niet in Brabant ligt, dit even voor de mensen die holland op hun truck zetten terwijl ze in één van de 10 andere provincies wonen) een Aixam (Mega) van Vlietstra.


Anno Huidekoper: “Hoe vind je deze?


Mijn ex-vrouw zag bij haar postronde een mooie Citroën staan.


Peter van Embden zag opvallende zaken bij zijn wandelingen met dochterlief.



Marton Hendriksen zag een aantal bijzondere brandweerwagens op vakantie.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *