In maart 2023 reed ik (Hans Kramer, red.) met mijn dochter even een rondje door de omgeving van mijn woonplaats Zwolle. Sinds wij hier wonen heb ik dat nog niet heel vaak gedaan. Onze reis bracht ons van Zwolle via Hasselt naar Zwartsluis en via de binnenwegen naar Meppel. Ik had vooraf aangegeven dat wij op zoek zouden gaan naar pareltjes en schatten. Trucks die je niet veel meer ziet.
Nadat ik een voor mij onbekend restauratie object (Scania 4 Serie) tegen kwam spotte ik een leuke Terberg Terminaltrekker. Beide al pareltjes op zich. Ik ben zeer benieuwd of ik dit restauratieproject binnenkort nog eens voor de lens krijg en wat de status dan is. Dat levert dan weer een mooie ‘levens van’ blog op.
Iets verderop op hetzelfde industrieterrein tref je veel watersport bedrijven. Op een van die terreinen staat een oude bekende. Niet zozeer voor mij een bekende, maar wel voor de site truckfan.nl.
Op de foto’s van Marco Havers en Cor Klok, welke 4 & 5 jaar geleden zijn gepost, is te zien dat de wagen enkele jaren geleden nog een rode kleur had. Die rode kleur is tegenwoordig een mooie patina laag van roestbruin geworden.
De FWD Kraanwagen, ik schat het op een HR-serie 4×4, staat op een terrein van een kleinschalig bedrijf. Aan de stand van de wielen te zien is er in de loop van de jaren nog wel eens gebruik van gemaakt. Toch laat de actuele begroeiing zien dat er toch sprake is van enkele jaren stilstand. Toch is de wagen opvallend compleet. Dat wil zeggen dat de beplating en ramen nog compleet en heel zijn. Zou de wagen voor een liefhebber dan toch interessant genoeg zijn om deze in oude luister te herstellen?
Zou de wagen voor een liefhebber dan toch interessant genoeg zijn om deze in oude luister te herstellen? Denk het wel, het materiaal was in die tijd dusdanig dik dat je bij wijze van spreken een spijker recht kan slaan op het spatbord.