“The Hongyan Kingkan 6×4 tipper truck has high carrying capacity with its bending resisting beam. Also, the cast steel bridge of 6×4 tipper truck has high strength, providing the truck with strong transport capability. The tipper truck is made with the widest frame of 865mm manufactured in China. It has excellent anticorrosion system due to the electrophoresis paint process.”, aldus de website van Hongyan. Wat ons uiteraard direct opvalt is de cabine die we van Iveco kennen. Dit is geen kopie, Hongyan is een dochtermerk van SAIC-IVECO. De Kingkan is de (wat zwaardere) bouwversie van de Genlyon.
Dit exemplaar werd voor 14.000 euro aan een Nederlander verkocht bij Ritchie, toch hoef je er niet van uit te gaan dat je hem hier tegengaat komen: er is geen Europese typegoedkeuring voor dit model.
Er heeft wel iemand heel erg zijn best gedaan alle logo’s en typeplaatjes die niet van Iveco zijn er af te halen. Bij de zonnekep was het wellicht handiger geweest alleen de SAIC-stickers er af te krabben in plaats van er een stuk tussen weg te breken….