‘Stoere’ MAN voor Van Drunen Sloopwerken

Goede ervaringen met een MAN TGS 26.440 smaken bij Van Drunen Sloopwerken b.v. in Werkendam naar meer. Onlangs heeft het bedrijf dan ook een tweede MAN in gebruik genomen. Dat is een nieuwe afzetcontainerwagen, een MAN TGX 36.440 8×4-4 BL triple met een grote XLX-cabine, helemaal compleet met opbouw geleverd door dealer ROSIERVANDENBOSCH Bedrijfswagens B.V.

“Een stoere verschijning”, reageert directeur-eigenaar Goof van Drunen, die vol trots zelf de eerste kilometers op de teller heeft gezet. “Een mooi geheel en ook mooi dat dealer bij de opbouw heeft meegedacht. Toen ik bijvoorbeeld aangaf dat er vier schijnwerpers op de cabine moesten komen, omdat we ook veel in de nacht rijden, kwamen ze zelf met het voorstel van de lampenbalk. Dat is nog mooier.”
Uiterlijk is belangrijk, maar werk ook. Uiteindelijk geven zaken als lage kosten, functionaliteit en betrouwbaarheid de doorslag bij het kiezen van een merk en type. Van Drunen: “De ervaringen met onze eerste MAN, een tweedehands aangeschafte TGS 26.440 zijn heel goed. Weinig problemen of storingen en de automatische transmissie schakelt heel soepel. Dat heeft ons overtuigd om nu weer een MAN te kiezen, in dit geval een nieuwe.”

Service
Een andere overweging van Van Drunen om voor MAN te kiezen is de goede service. “Ook nu bij de aanschaf van de TGX bleek dat weer. Ik heb aangegeven wat ik er allemaal op wilde hebben en dan krijg ik van de dealer keurig een aantal offertes die zijn opgevraagd. Ook is de leverancier van de opbouw bij mij geweest. We zijn echt als gezamenlijke partijen het traject ingegaan. Dat is goed, want bij een vrachtauto en opbouw hangt zoveel van elkaar af.”
Van Drunen Sloopwerken zal de nieuwe MAN vooral gebruiken voor het vervoer van asfalt en beton. “We zetten de auto vooral in voor ons werk in de infrastructuur, dus in de weg- en waterbouw.” De afzetcontainerwagen is dan ook robuust van opzet met drie assen achter. Een kloek onderstel komt van pas in dit werk, waarbij ook regelmatig op onverhard terrein wordt gereden. Verder is de auto voorzien van een Epsilon-kraan en -haakarm.
Bij Van Drunen Sloopwerken werken permanent negen man. In de zomer groeit de bezetting door inhuur naar 20 tot 25. “Dan hebben wij het meeste werk”, aldus Van Drunen.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *