Het inschepen van Dakar in Le Havre is een belevenis op zich, maar ook de andere 363 dagen van het jaar zou ik me in die haven goed kunnen vermaken. Zo zijn de loodsen waar het inschepen plaats vind direct naast een grote containerterminal, waardoor er regelmatig typisch Franse containertreintjes langs komen: Een trekker met 20 voets oplegger en een 20 voets aanhangwagen voor containertransport. Dit jaar heb ik zowaar ook voor het eerst combinaties met dubbele opleggers gezien, waarbij de middelste trailer een schotel vast gemonteerd heeft achter de container.
Mercedes-Benz Actros MP4.
Iveco Stralis.
Renault Premium 2nd gen.
MAN TGX 1st gen.
Volvo FH 4th gen.DAF XF Euro 6.
Renault Premium 2nd gen.
Renault Magnum.
Een mij onbekend merk oplegger.
Renault Premium 2nd gen.
DAF XF95.
Renault Magnum 3rd gen.
Renault Premium 2nd gen.
Volvo FH 3rd gen.
Renault Magnum 3rd gen.
DAF XF105.
MAN TGX 2nd gen.
Volvo FH 4th gen.
ASCA chassistainer.
Volvo FH 3rd gen.
Volvo FH 4th gen.
ASCA chassistainer.
Zelfs de gewone trein heeft twee wagons met elk 1 container! 😉