Truckland levert 8 lichtgewicht DAF trekkers aan CH Dekker Ilpendam

Na het (her)verkrijgen van een internationale transportopdracht zocht C.H. Dekker & Zn uit Ilpendam op korte termijn naar een achttal nieuwe lichtgewicht 4×2 trekkers. Via een tender vroegen zij vijf merken een aanbieding te doen en na weging van alle aspecten kreeg Truckland Noord-Holland de opdracht gegund voor de levering van zes Euro 6 DAF XF 440 en twee CF 440 trekkers.
DAF CF Euro 6
Vanwege het karakter van de nieuwe vervoersopdracht zocht de logistiek dienstverlener naar 4×2 trekkers met een eigen gewicht rond de zeven ton. “Het gaat namelijk om internationale ritten, waarbij het GVW niet boven de 40 ton mag uitkomen. Daarbij weten wij het gewicht van lading plus oplegger en blijft het gewicht van de trekker als enige variabele over”, legt directeur Martin Dekker uit. “Daarbij zochten wij trekkers die ook voor onze andere werkzaamheden inzetbaar moesten zijn en waarin de chauffeur over voldoende ruimte beschikt. Uiteraard speelden prijzen en onderhoudscontracten een belangrijke rol en tot slot moesten de voertuigen ook nog eens binnen enkele weken geleverd worden. Eigenlijk zochten wij dus een schaap met vijf poten.”
DAF CF Euro 6
Na weging van alle offertes vond er een eerste en later een tweede schifting plaats. Uiteindelijk viel de keus op Truckland Noord-Holland voor de levering van zes Euro 6 DAF XF 440 4×2 trekkers met een 10,8 liter MX-11 motor, AS-Tronic, inclusief een lichtgewicht pakket met onder andere: een lichte vooras, aluminium ketels en een koppelschotel met een laag eigen gewicht. Omdat voor een deel van de ritten een nog lager eigen gewicht noodzakelijk bleek, werd ook gekozen voor twee DAF CF 440 Space Cab trekkers met eenzelfde aandrijflijn, maar met een circa 250 kilogram lager eigen gewicht. Daarmee weegt de CF 6.780 kilogram tegen 7.040 kilogram voor de XF. Alle nieuwe voertuigen zijn voorzien van een onderhoudscontract en Truckland verzorgt de data-analyse en coaching van de chauffeurs via het DAF Driver Performance Assistant van DAF. Dit is mede gekoppeld aan de –inmiddels in alle C.H. Dekker trekkers aangebrachte- Groeneveld ICT Solutions. Direct bij de ingebruikname van de nieuwe DAF trekkers verzorgde Truckland een chauffeursinstructie en C.H. Dekker heeft zelf samen met verzekeraar TVM ook gekozen voor een mentorchauffeur. Deze zal nieuwe chauffeurs opleiden en bestaande chauffeurs bijstaan, om de prestaties van de voertuigen nog verder te optimaliseren.
DAF CF Euro 6
“Deze nieuwe DAF’s zijn deels uitbreiding in het kader van onze nieuwe klant en deels vervangen zij voertuigen binnen de bestaande vloot”, vervolgt Martin Dekker. “Momenteel hebben wij nog vier merken in bedrijf, waarbij DAF tot een van onze oudste relaties behoort. Sterker nog: Wij zien Truckland als een van onze business partners. Als bedrijf hebben wij een hectische periode achter de rug. Lange tijd konden wij prima werken, maar toen de crisis intrad kregen ook wij daar mee te maken. Om goed voorbereid te zijn op de tijd die komt, hebben wij Said Arslan van LeanCargo Consultancy gevraagd om ons te adviseren in die omslag naar de toekomst. Daarbij is samen met klanten, medewerkers, leveranciers en andere betrokkenen gewerkt aan een verdere optimalisering van ons familiebedrijf. Zoals gezegd: Een hectische periode waarin enorm veel is gebeurd, maar die ons ook heeft gebracht waar wij nu staan. Een bedrijf waar de kosten laag en goed inzichtelijk zijn, met een afgeslankt maar modern en klantgericht materieelpark, gemotiveerde medewerkers, nieuwe Groeneveld boardcomputers in de vrachtauto’s, een nieuw ICT programma en alle aandacht voor HR. Daarmee zijn wij klaar voor de toekomst en kunnen wij onze klanten het een hoog serviceniveau in transport en logistiek aanbieden.
DAF CF Euro 6
Als logistiek dienstverlener is C.H. Dekker & Zn (inter)nationaal actief. Sinds de start in 1949 kende het bedrijf een gestage groei van 1 naar de huidige 33 trekkers van (nu nog) vier merken. Het getrokken materieelpark onderhoudt men zelf en bestaat uit meer dan zeventig eenheden: tautliners, containertrailers en open opleggers, waarvan een deel uitschuifbaar. Het familiebedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van staal (platen, rollen & buizen), beton elementen, papier en licht exceptioneel vervoer met lengten tot 30 meter. Alle voertuigen beschikken over een lengte- en breedtevergunning tot 27 en 3,5 meter. In totaal werken er bij C.H. Dekker 40 mensen. Verder heeft het bedrijf het ISO 9001:2008 certificaat.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *