Volvo FH16 en Volvo FH voor Boterbloem Transport

Met twee nieuwe Volvo FH-trekkers, een Volvo FH 16 650 6×4 en een Volvo FH 500 6×2 onderstreept Boterbloem Transport zijn geloof in de toekomst. De trucks worden ingezet in het zware bouwsegment, waarin tractie en vermogen een belangrijke rol spelen. De trekkers werden geleverd door Volvo Trucks-dealer Volvo Group Truck Center Rijnsburg.
Volvo FH16 4th gen
Flexibiliteit en korte lijnen kenmerken Boterbloem Transport uit Hillegom. Het bedrijf, dat al meer dan zestig jaar bestaat, is onder meer gespecialiseerd in het transport van heipalen, breedplaatvloeren en prefab wanden. Wim Boterbloem jr., directeur: “We zitten in het zware bouwsegment en merken dat de bouw weer aantrekt. De laatste jaren waren moeilijk, maar we zijn erin geslaagd om onze opdrachtgevers en onze mensen te behouden. Onze opdrachtgevers hebben vertrouwen in de toekomst. Wij ook en wij onderstrepen dat met investeringen in nieuw materieel en innovaties. De nieuwe Volvo FH-trekkers passen wat dat betreft uitstekend in het beeld dat wij hebben van de toekomst: innovatief met een perfecte uitstraling voor ons werk.”

Zelfvoorzienend
De nieuwe Volvo FH16 650 6×4 Globetrotter wordt ingezet met een 4-assige hydraulisch gestuurde uitschuiftrailer met een 80 ton/meter autolaadkraan achterop de trailer. “Dat is een combinatie waarbij we gekozen hebben voor veel trekkracht. Trekkracht is nodig omdat we vaak met deze combinatie als eerste op de bouw arriveren. We hebben het vermogen echt nodig. We hebben bovendien in de praktijk ervaren dat meer vermogen in dit werk zorgt voor een lager verbruik. Daarnaast geeft deze configuratie een hoge mate aan stabiliteit op de weg. Met de kraan zijn we vrijwel zelfvoorzienend op de bouwplaats. De tweede nieuwe Volvo FH 500 Globetrotter is ook bijzonder. Deze trekker is voorzien van een stuurbare en hefbare naloopas. Dat maakt dat we beter kunnen manoeuvreren.”

Minder lege kilometers
Het wagenpark van Boterbloem Transport bestaat uit 22 trekkende eenheden en 45 getrokken eenheden. De laatste variërend van uitschuif- en kraantrailers tot prefab beton inladers. Het bedrijf is actief in Nederland, België en Duitsland. “Feitelijk zijn we op een verkeerde plek gevestigd. Tot 2005 was er in Hillegom echter een grote betonfabriek, waar we veel voor reden. Nu zijn de opdrachtgevers meer verspreid. Dat heeft er toe geleid dat ook de trucks verspreid zijn over het land. Je moet in dit vak het aantal lege kilometers zoveel mogelijk beperken. We hebben onze chauffeurs daarom dichtbij de opdrachtgevers wonen. We koppelen bovendien veel om, zowel op de bouwplaats als bij de fabrieken. Op die manier denken we mee met onze klanten en kunnen we onze mensen en trucks optimaal inzetten.”

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *