Een MAN-Meccanica in Nederland

Vorige week heeft Erik Smetsers van Adventure Trucks een Man-Meccanica f99 met Grand Erg Tibesti woonopbouw vanuit Italië naar nederland gehaald. De kans is enorm groot dat dit de enige Man-Meccanica in Nederland is.
Man-Meccanica f99
MAN-Meccanica is (waarschijnlijk) begin jaren ’80 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN.
Man-Meccanica is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN.f99
Erik, veel fijne kilometers met je Italiaanse berggeit toegewenst en bedankt voor de foto’s!
Man-Meccanica is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN.f99

Man-Meccanica is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN.f99

Man-Meccanica is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN. is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN. is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN. is in 1985 in het Italiaanse Masera di Padova opgericht en bouwde offroadtrucks van 5 tot dertien ton GVW. Deze waren niet alleen uitgerust met de club-van-vier-cabine, vaak ook, zoals het exemplaar van Erik, met een Iveco Zeta cabine. Van dit exemplaar zijn overigens de motor en versnellingsbak vervangen door die van een Iveco Turbo. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is er overigens geen enkele band met het Duitse MAN.f99

NET ZO INTERESSANT

One Response

  1. Timm v. Bargen 25 december 2015 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *