Gespot op Interschutz 2015, de brandweerbeurs van Europa (en ver daarbuiten) een heuse Scania P550 CB6x6HHZ Crashtender.Onder de korte crewcab (CP28) is een 13 liter motor geplaatst met 550pk (de naam zegt het al) en 2.400 Nm. Deze motor voldoet aan de Tier IIIb-regelgeving. De truck heeft een automatische versnellingsbak (GA867), 9-tons vooras en 26-tons tandemasstel achter. De banden zijn 395/85R20, alle in enkele montage. De opbouw is geleverd door Sala, de Zweedse vertegenwoordiger van Rosenbauer. Hij kan 10.500 liter water, 630 liter foam en 250 kilogram poeder meenemen.
Volgens mij een motor van een R serie
Scania heeft een modulair systeem, R slaat op het chassis, niet op de motor.
T staat voor een hoge cabine R is de lagere cabine en L is de ultra lage instap cabine de chassis worden aangeduid met de letters M, H, E
T staat voor torpedo. S is de hoge cabine, maar die bestond nog niet op het moment dat dit artikel verscheen.