MAN’s op maat voor Teeuwissen


MAN TGS 2nd gen
Teeuwissen Rioolreiniging maakt voor zijn specifieke werkzaamheden gebruik van voertuigen met technisch hoogwaardige installaties. Dat vraagt om uiterst compacte en wendbare trucks met een hoog laadvermogen en de juiste PTO specificaties. MAN levert trucks die precies voldoen aan de hoge eisen van Teeuwissen.
MAN TGS 2nd gen
Teeuwissen Rioolreiniging staat 24 uur per dag, zeven dagen in de week klaar voor zijn klanten. Tot de specialiteiten behoren het onderhoud en het oplossingen van storingen en verstoppingen aan rioleringsystemen van overheden, waterschappen, woningbouwcorporaties, bedrijven en particulieren. ‘’Dat betekent dat we met onze voertuigen overal uit de voeten moeten kunnen, zelfs op een woonerf of in een krappe binnenstad’’, aldus technisch directeur Joost Teeuwissen. De voertuigen van het bedrijf zijn allemaal specifiek voor hun taak opgebouwd. Zo ook de twee nieuwste MAN-trucks. Beide zijn ze voorzien van een Wiedemann Envirotec recyclingopbouw die zowel kan zuigen als spuiten. Teeuwissen: ‘’Met deze installaties zuigen we water met vervuiling op waarna zand en ander bezinksel achter blijft in de installatie. Het water wordt opnieuw gebruikt om het riool te reinigen. Het voordeel is dat er geen schoon oppervlaktewater wordt verspild om het riool te reinigen. Dit is een duidelijk voorbeeld van duurzaamheid.’’
MAN TGS 2nd gen
Efficiënt
Dankzij de nieuwe recyclingopbouw kan voor het reguliere onderhoud aan installaties voortaan volstaan worden met één voertuig voor zowel het zuigen als het spuiten. Dat scheelt dus een complete truck, maar dit stelt wel hoge eisen, aldus de heer Teeuwissen: ‘’De opbouw heeft bijvoorbeeld twee PTO’s nodig voor de aandrijving van alle pompen aan boord. De ene PTO zit aan de motor en de andere aan de versnellingsbak. Verder zijn de chassis voor ons aangepast. Voor een zo wendbaar mogelijk voertuig met een zo hoog mogelijk GVW hebben we gekozen voor een 6×4 wide spread oplossing voor de 10 kuub opbouw. Met 32 ton GVW past dat exact voor dit voertuig. De 12 kuub grote opbouw staat op een vier asser, en dan wel een triple configuratie. Deze voorloop 6×2 met gestuurde naloop as is door Wierda Voertuig Techniek voorzien van een langere wielbasis en een extra tien tons voorloop as. Verder is de naloop as op 180 cm vanuit de aangedreven as geplaatst. Hierdoor ontstond een uiterst wendbaar 8×2 voertuig met een GVW van 39,5 ton. Voor ons een optimale oplossing waar het gaat om de verdeling van de aslasten en de wendbaarheid.’’
MAN TGS 2nd gen
Samenwerking
De ontwikkeling van de voertuigen vond plaats in nauwe samenwerking met MAN-dealer Roordink, Wierda Voertuig Techniek en Wiedemann Envirotec. Teeuwissen is bijzonder tevreden over de samenwerking van de verschillende partijen die hebben geleid tot de voertuigen zoals die nu dagelijks worden ingezet: ‘’Wij hebben al jaren een uitstekende relatie met MAN en wij vinden bij dit merk de expertise en de specificaties waarmee wij uitstekend uit de voeten kunnen. De opbouw van dit soort voertuigen heeft toch altijd heel wat voeten in de aarde en met MAN weten we waar we aan toe zijn. Reparatie en onderhoud van de opbouw doen we deels in eigen werkplaats hier in Huizen. Met betrekking tot de truck/chassis weten wij inmiddels dat we kunnen rekenen op de expertise van onze MAN-dealer Roordink”, aldus Joost Teeuwissen.
MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

MAN TGS 2nd gen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *