72 Kögel trailers voor Ford

Onlangs heeft Ford-Werke GmbH in totaal 72 Kögel trailers met een omvangrijke individuele uitrusting aan zijn wagenpark toegevoegd. De trailers zullen hoofdzakelijk worden gebruikt voor de leveringslogistiek van de automotive leveranciers naar de Ford-fabrieken en voor Just-in-Time materiaaltransporten bij het fabrieksverkeer van Ford binnen Europa. De nieuwe Kögel trailers dragen zo bij aan een soepel verloop binnen de Ford supply chain.
Kögel Mega - perfect height
52 nieuwe Kögel Mega – perfect height
De qua hoogte geoptimaliseerde Kögel Mega – perfect height voldoet aan de toegestane totale hoogte van vier meter. Het Kögel volumewonder bereikt deze optimale hoogte door een slimme combinatie van bandenkeuze en door een speciale nekconstructie is de hoogte van de nek gereduceerd van 90 tot 55 millimeter – met behoud van de stabiliteit. Hoge laadvermogens zijn met een eigen gewicht vanaf 6,5 ton gegarandeerd. De in de automotive sector gebruikelijke drie op elkaar gestapelde Gitter boxen kunnen dankzij het mechanisch-hydraulische hefdak, dat tot de standaarduitvoering behoort, eenvoudig worden geladen en gelost.

Individuele uitrusting van Ford
De 72 nieuwe Kögel trailers beschikken over een omvangrijke individuele uitrusting. Daartoe behoort bijvoorbeeld voor het onbegeleid Ferry transport een RoRo-uitrusting met vier paar Ferry ogen en een tien millimeter dikke gesloten schotel- en glijplaat. Voor optimale lading zekering zorgen de 13 paar sjorringen in de kantbalk. Daarvan zijn in de standaard Cargo-trailers alle en in de Mega-trailers negen paar versterkt tot 4.000 kilogram trekkracht per sjorring. Verder zijn de trailers uitgerust met een akoestisch achteruitrijwaarschuwingssignaal en voor het oprijden van hellingen zonder ongevallen met een achterruimtebewakingssysteem met automatische remfunctie. Deze eenheid toont de afstand tot objecten achter de trailer en maakt de besturing van geprogrammeerde EBS- en veringsfuncties mogelijk. Om schade aan assen door overbelasting te voorkomen en om aan de wettelijke maximale aslastgrenzen te voldoen, zijn de Ford-trailers daarnaast voorzien van een aslast regelsysteem. Dit wordt gebruikt door het Trailer EBS om de aslast te meten en tilt de laatste traileras automatisch op, wanneer het voertuig niet volledig geladen is of gedeeltelijk wordt gelost. Zo wordt het gewicht gedeeltelijk automatisch door de schotel van de truck op de eerste en tweede as van de trailer overgebracht.

20 nieuwe Kögel Cargo
Ook de Cargo die bij Ford wordt ingezet heeft net zoals de Kögel Mega – perfect height – een omvangrijke standaarduitrusting: dankzij het standaard Kögel dakzeil met geintegreerde versterking zijn doorhangende dak kabels geen probleem want deze zijn in het dakvlak geïntegreerd. Hierdoor kunnen de kabels bij het laden en lossen niet achter de lading blijven haken. Bovendien heeft de Kögel Cargo een laag eigen gewicht, een grote inhoud en een schoteldruk van 15 ton. De trailer is goed voor een leeggewicht zonder accessoires van ca. 6.000 kg. Daardoor is hij uitstekend geschikt voor heavy-duty transporten. Dankzij de DIN-EN-12642-Code-XL-certifisering is bij een vormgesloten lading geen extra ladingsbeveiliging nodig.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *