Mercedes-Benz Fuel Duel in heel Europa succesvol


Mercedes-Benz Actros MP4
De Mercedes-Benz Fuel Duel, welke zijn zijn oorsprong vindt in Nederland, is inmiddels in vele Europese landen een groot succes. Er zijn ruim 2.000 Fuel Duels in 22 landen verreden en er werd zo’n 9,5 miljoen kilometer afgelegd. In ruim 90 % van de gevallen bleek de Mercedes-Benz Actros minder brandstof te verbruiken dan de andere trucks in het wagenpark.
Mercedes-Benz Actros MP4
Actros blijkt gemiddeld 10,1 % zuiniger
Tijdens een Fuel Duel neemt de Actros het op tegen een referentievoertuig: de zuinigste truck uit de vloot van een onderneming. Twee tot drie weken maakt de Fuel Duel deel uit van de vloot van het bedrijf zodat de Actros getest kan worden in de dagelijkse praktijk, met eigen routes, lading en chauffeur. Sinds de introductie in Nederland is de Fuel Duel uitgerold in nog eens 21 Europese landen, waaronder Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Polen, Zwitserland en Italië. De Actros won ruim 90 % van de verreden Fuel Duels. Gemiddeld verbruikte de Actros zo’n 10,1 % minder brandstof dan de referentievoertuigen.
Mercedes-Benz Actros MP4
PowerBooster
Het aantal Fuel Duels dat maandelijks in Europa wordt verreden stijgt nog steeds. De introductie van de geperfectioneerde OM471 motor enkele maanden geleden luidde ook een nieuwe Mercedes-Benz Fuel Duel-fase in met een volledig nieuwe uitstraling: de Fuel Duel PowerBooster.
Mercedes-Benz Actros MP4
Verschillende verbeteringen maken dat de motor over een hoger koppel beschikt bij lagere toerentallen en bovendien drie procent minder brandstof verbruikt. Zo is het injectiesysteem X-Pulse vernieuwd, wat resulteert in een maximale inspuitdruk van 2700 bar. Samen met geoptimaliseerde zuigers en verbrandingskamers zorgt dit ervoor dat het verbrandingsproces nog efficiënter verloopt. Nieuw is ook dat de asymetrische turbo volledig in-house werd ontwikkeld door Mercedes-Benz om maximale betrouwbaarheid en optimale cilindervulling te garanderen.
Mercedes-Benz Actros MP4

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *