In het bloementransport komt het voor dat men met drie man onderweg is. Nu kun je dan in een hotel slapen, maar het is vaak toch handiger als je een eigen slaapplek bij je hebt. Zo heeft V.d. Haak & Lommerse achter de cabine van haar Volvo FM440 een Amerikaans aandoende extra slaapcabine laten bouwen. Het komt ook wel voor dat er aan de voorkant van de trailer een slaapplek wordt gemaakt, maar ja, wie komt je daar zoeken op het moment dat je bij een ongeval betrokken raakt? Dit is dus een iets veiliger oplossing. De foto’s zijn september 2008 bij Flora Rijnsburg genomen.
Dit hebben ze ooit ook op basis van een Daf 95 Space cab gehad. Zijn daar nog foto’s van?
Niet bij mij, maar die heeft in de jaren ’90 wel in de Truckstar gestaan voor zover ik weet.
De trailer op de fotos kwam tegelijkertijd met die Daf als ik het goed had.Daarna is in 2002 een FM12 420 aangeschaft waarop ook zo’n cabine kwam en die is in 2008 dus overgezet op de FM440. Een paar jaar later is de cabine eraf gehaald omdat er een nieuwe Theo Mulder trailer kwam waar de slaapplaatsen aan de voorkant zaten. Ze rijden nu met een Volvo FH
Maar mag je rijdend achter in de trailer slapen ?
Of gebeurd dat niet ?
Is wel interessant voor een project waarmee ik bezig ben namelijk.