Een metamorfose die vrij bekend is, is die van de Scania 143 met kenteken BD-PZ-19. Deze is zijn (werkzame) leven begonnen als een Scania P143 bij Holtrop van der Vlist. Alsof een P143 an sich niet zeldzaam genoeg is, was het ook nog eens een vijfasser. Nadat hij in Assen uitgediend was is hij verhuisd naar Druten, waar VSB er een nieuwe cabine op gezet heeft, in zowel streamline als starline uitvoering. Het is nog steeds een hele bijzondere truck, maar wel van een ander kaliber. Bijna niet voor te stellen dat dit twee foto’s van dezelfde truck zijn… Laat vooral even in de reacties weten welke van de twee uitvoeringen jou het meest kan bekoren!
Liefhebber van de ‘levens van’-blogs? Alle vorige en volgende blogs uit deze categorie vind je hier.
Die van vsb natuurlijk
Doe mij dan de uitvoering van Holtrop maar, P143 altijd interessante cabinemodificatie.
Hoi.
Ik vind de Holtrop van der Vlist-uitvoering het mooist, gaafst en grofst!
Ben zelf namelijk een liefhebber van het ruigere werk: flinke banden en hoge ophanging ( wielen lekker ruim onder de spatborden etc. ) Ik ben niet zo fan van grote cabine’s , grote panelen en blingbling.
Groetjes!
Hallo,
Uiteraard die van Holtrop van der Vlist!
Die vind ik het stoerst.
Groeten Jari Hobo
ik vind de VSB uitvoering het mooist, hou wel van aangepaste trucks
Het origineel uiteraard. VSB heeft met die lelijke koeienschuiver de plank volledig misgeslagen.
De eerste, het echte werkpaard want een P143 bouwen is op zich al heel bijzonder.