MAN TGS 6×6 WS voor Fabo

Fabo Transport uit Lelystad is een begrip in heel Flevoland. Al vanaf 1971 werkt het bedrijf in de polder en sinds 1981 is Fabo daar ook gevestigd. Eigenaar Ko Faasse zette het bedrijf voort dat zijn vader had opgezet. En geheel in de traditie werd de nieuwe vrachtwagen gewoon weer een MAN.
MAN TGS 2nd gen
”Zijn er ook andere merken dan?’’, is de reactie van Ko Faasse als we vragen waarom hij voor MAN koos. ”Geintje natuurlijk, maar wij hebben eigenlijk altijd al met MAN trucks gereden en dat tot grote tevredenheid. Dit is al mijn de vijfde MAN op rij en de keuze was dan ook vanzelfsprekend. De MAN producten zijn gewoon goed en zeker met deze 6×6 met Wide Spread tandemstel van WVT kan ik uitstekend uit de voeten in mijn werk. Tel daarbij de service en de ondersteuning van dealer Roordink en het plaatje is rond.’’
MAN TGS 2nd gen
Flevoland
Fabo Transport werkt vanuit Lelystad voornamelijk in de provincie Flevoland. De klantenkring loopt uiteen van hoveniers tot bouwbedrijven, aannemers in de wegenbouw en overheidsdiensten. ”Je moet het zo zien dat ik hand- en spandiensten verricht voor wie me maar bestelt. Met zo’n kipper met een grijper ben ik heel flexibel inzetbaar en bovendien lever ik zand en grind aan wie dat maar nodig heeft’’, aldus Ko Faasse.
MAN TGS 2nd gen
Wide Spread
De nieuwe MAN werd door Wierda Voertuig Techniek voorzien van een wide-spread gestuurd tandemstel voor een hoger netto laadvermogen. Bovendien zorgt de gedwongen gestuurde achteras er voor dat er geen wringing ontstaat. Dat voorkomt niet alleen overmatige bandenslijtage maar het verstoort ook de ondergrond bij de klanten niet. De truck werd door Piet Ruizeveld Kippers voorzien van een tweezijdige kipper met hydraulische ladingafdekking. Verder werd er achter de cabine een Palfinger Epsilon ‘Easy fold’ kraan gemonteerd met een hefvermogen van 17 tonmeter.
MAN TGS 2nd gen
Compacte kipper
Ko Faasse over zijn nieuwe MAN: “Ik werk zelf met de auto en ik wilde een compacte kipper met zo veel mogelijk functionaliteit. Doordat MAN een compacte Euro-6 demper kan leveren, bleef er ruimte over voor de stempels van de kraan. Ik wilde geen klapsteunen, maar door het verplaatsen en aanpassen van de tank paste het zo precies met de hydraulische, uitschuifbare steunpoten. De hele opbouw is door WVT in nauwe samenwerking met Piet Ruizeveld Kippers gedaan en zo ontstond deze compacte 6×6 met een optimale aslastverdeling.’’ Aan de rechterzijde van het chassis is een handige RVS gereedschapskist aangebracht en daarmee zit het chassis rondom vol.’
MAN TGS 2nd gen
Milieuzones
De MAN is uitgerust met een 10 tons vooras waardoor in combinatie met het wide-spread tandemstel een GVW van 33 ton ontstond. Voor Fabo Transport is dat op een 6×6 het hoogst haalbare en daarmee kan Ko weer jaren vooruit. ”De vorige MAN was ruim negen jaar oud. Op zich deed alles het nog, maar je wilt ook met je tijd mee. Met deze Euro-6 ben ik voorbereid op wat voor milieuzone dan ook. Bovendien merk je toch aan alles dat de techniek weer bijna tien jaar verder is. Wat een comfort en wat een gemak!’’
MAN TGS 2nd gen

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *