Nieuwe Kamag K25 H modules voor M.J. van Riel

“Onze Kamag K25 H modules kunnen meer dan 700 ton lading verplaatsen.”
Martin van Riel nam in 1984 het familiebedrijf M.J. van Riel over van zijn vader. Via enkele succesvolle overnames en het opstarten van nieuwe activiteiten is het bedrijf de afgelopen jaren – zelfs tijdens de crisis – continu gegroeid. M.J. van Riel biedt een totaalpakket: kraanverhuur, transport en bouwkundige werkzaamheden. Een andere tak van het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in verkoop en verhuur van bouwmachines en heftrucks. In juli werd de vloot uitgebreid met vier Kamag K25 H modules. In totaal 18 aslijnen met meer dan 720 ton laadvermogen.
Kamag K25 H
Gemotiveerd personeel staat aan de basis.
M.J. van Riel is een begrip in de regio Tilburg. Met de huidige investeringen in nieuw materieel wil directeur Martin van Riel de activiteiten verder uitbreiden. Martin: “Toen ik het bedrijf in 1984 van mijn vader overnam, kwam het grootste deel van onze omzet uit kraanverhuur. Vooral na 2000 is het snel gegaan. In 2005 hebben we onze vestiging in Oss geopend en in 2006 volgde een vestiging in Eindhoven. In 2013 werden we importeur van Doosan. De nieuwbouw voor Van Riel Forklifts volgde snel daarna. Aan de basis van onze organisatie staan zeer gemotiveerde medewerkers. Vakmanschap en korte communicatielijnen maken het mogelijk om slagvaardig en flexibel in te spelen op vragen van klanten.”

De Scheuerle-Kamag K25 H PB
De Kamag K25 H kan op verschillende manieren gebruikt worden. De meest voor de hand liggende combinaties zijn als SPMT – eventueel met meerdere modules gekoppeld -, als trailer met een hydraulische nek of als getrokken module. Omdat de aandrijving van de assen uitgeschakeld kan worden is het mogelijk om tot 80 km/uur te rijden. Wanneer de K25 H als trailer gebruikt wordt, dan kan de PowerBooster automatisch de aandrijving inschakelen als de snelheid daalt naar minder dan 14 km/uur. De 18 aslijnen van M.J. van Riel hebben een netto laadvermogen van meer dan 700 ton. Bij transporten van deze omvang komt het regelmatig voor, dat meerdere trekkers moeten worden ingezet om een helling te nemen. De PowerBooster uitvoering spaart bij zware transporten zeker één en soms wel twee trekkers uit. Tot voor kort werden modules op een oplegger naar de laadplaats gebracht en na de klus weer op een trailer terug naar huis. De K25 H kan achter een trekker in het normale verkeer worden vervoerd naar de locatie waar we moeten laden. Dit levert een enorme besparing op. In de totale order heeft Van Riel 18 aslijnen, een hydraulische nek en twee 150-ton draaischamels besteld bij Kamag. In het modulaire systeem bestaat ook de mogelijkheid om een diepbed tussen de modules te monteren.
Kamag K25 H
Route van slechts 150 meter
Op 6 september stonden twee grote machinedelen in Tilburg klaar voor verscheping naar Amerika. Van Riel is slechts ingehuurd voor de eerste 150 meter van de lange route. De twee delen wegen 300 en 320 ton. Voor het transport uit de fabriek zijn twee modules gekoppeld: een aangedreven SPMT met 6 aslijnen met een module met 4 aslijnen. Op de kade worden de delen met twee zware kranen in een binnenvaartschip geladen met bestemming Rotterdam.

M.J. van Riel beschikt over een grote vloot kranen en materieel voor exceptioneel transport. Met de huidige investeringen zet M.J. van Riel zich duidelijk op de kaart in de speciaal transportbranche.Tot voor kort kon ‘slechts’ 150 ton in één keer worden vervoerd. Die grens is nu verlegd naar meer dan 700 ton. De kracht van Van Riel? Enthousiast, gemotiveerd personeel gecombineerd met het modernste equipment. Een deskundig team van engineers, projectleiders en operationele mensen staat klaar om industriële projecten van A tot Z te ondersteunen.

NET ZO INTERESSANT

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *