Graaf Transport bestelt eerste unieke Mercedes-Benz Arocs vijfasser

Graaf Transport uit Den Haag heeft een speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkelde Mercedes-Benz Arocs 4745 LK 10×4 vijfasser aangeschaft bij Mercedes-Benz Dealer Bedrijven. Deze vijfasser, geschikt voor 47 ton, beschikt over PowerShift 3 en Servotwin-besturing.
Mercedes-Benz Arocs
Arocs 4745 LK 10X4
De eerste Arocs 4745 LK met ClassicSpace-cabine was 6 tot en met 8 september te zien op Transport Compleet Gorinchem. Daarna werd de Arocs opgebouwd en afgeleverd door Mercedes-Benz Dealer Bedrijven. De vijfasser zal worden ingezet voor het transport van asfalt en is daarom uitgerust met een speciale achter stabilisatie, aslast meetinrichting en motorrem met extra capaciteit. Omdat het asfalttransport vaak in de nacht plaatsvindt, is de auto ook uitgerust met mistlampen, LED Dagrijverlichting en een bed in de cabine. De Arocs vijfasser is niet alleen een nieuw model van Mercedes-Benz Nederland maar ook nieuw op de Nederlandse bouwmarkt. Dankzij de extra as, de afwijkende voorasafstand en wielbasis is de truck geschikt voor 47 ton. De motor, transmissie en assen zijn afgestemd op de speciale vereisten van het bouwverkeer. De regeling van de aandrijfcomponenten, het hoge motorkoppel en de snelle schakeltijden van de Mercedes Powershift 3 zorgen dat er veel kracht beschikbaar is tegen een minimaal verbruik. De Servotwin-besturing zorgt bovendien voor bijzonder soepel stuurgedrag. Zowel langzaamrijdend als zwaarbeladen en op moeilijk begaanbaar terrein. De vijfasser is officieel bij Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks in Molsheim ontwikkeld zodat alle Mercedes-Benz garanties op de truck van toepassing zijn.

Veelzijdige vijfasser
De vijfasser is de vijfde truck van Mercedes-Benz voor Graaf Transport en die keuze is niet voor niets. “Mercedes-Benz maakt de beste producten in onze branche. De trucks van Mercedes-Benz zijn degelijk en betrouwbaar. Daarnaast hebben we al meer dan vijftig jaar goed contact met onze Mercedes-Benz dealer in Maasdijk,” zegt directeur Rob van der Graaf. Samen met zijn zoon, Robert van der Graaf, runt hij het transportbedrijf dat gespecialiseerd is in transport van losgestorte producten voor de bouw en wegenbouw. Voor die zware werkzaamheden is de Arocs vijfasser zeer geschikt. “Het is een veelzijdige truck. In de fabriek in Molsheim is de vijfasser aangepast voor het vervoer van asfalt maar je kunt hem op allerlei manieren inzetten.” Multifunctionaliteit gaat volgens vader en zoon Van der Graaf een steeds belangrijkere rol in de transportwereld spelen. “Niet alleen trucks maar ook chauffeurs moeten multi-inzetbaar zijn. We rijden bijvoorbeeld meer dubbele shiften: het werk aan de weg of in de bouw gebeurt steeds vaker ’s nachts dus dan moet je als transportbedrijf ook ‘s nachts kunnen leveren,” aldus Rob van der Graaf. Naast Mercedes-Benz is ook telematicasysteem FleetBoard onmisbaar geworden tijdens de werkzaamheden van het transportbedrijf. Het systeem zit daarom ook op de nieuwe vijfasser. “Wij zeggen altijd: meten is weten! Het is handig om de rijstijl van de chauffeurs in de gaten te houden.” Dat geldt niet alleen voor het brandstofverbruik maar ook voor het rijgedrag van de chauffeur.
Mercedes-Benz Arocs
“Onze chauffers zijn onze ambassadeurs en als bedrijf willen we ons op een goede manier profileren. Daar hoort verantwoord rijgedrag van onze chauffeurs bij, evenals het verantwoordelijk omgaan met het materiaal,” zegt Rob van der Graaf.

Graaf Transport
Graaf Transport, gevestigd in Den Haag, is een familiebedrijf met een lange geschiedenis. De derde en vierde generatie, die bestaan uit Rob van der Graaf en Robert van der Graaf, runnen het transportbedrijf dat gespecialiseerd is in transport van materialen voor de (wegen-) bouw.

Graaf Transport beschikt over een modern wagenpark met uitsluitend Euro 5- en Euro 6-vrachtwagens waarvan vijf van Mercedes-Benz. Daarmee onderstreept Graaf Transport de ambitie om te voldoen aan de strengste milieunormen en te blijven investeren in vernieuwend materieel.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *