Van Hooft Hoevelaken neemt nieuwe GINAF 5-asser in gebruik

Vorige week heeft VAN GINKEL Techniek een GINAF 5-asser afgeleverd bij Van Hooft Transport te Hoevelaken. Deze mooie en zeer functionele GINAF is van het type GINAF G6 5250-CTLSE 10×4. Wat betekend dat deze 5 asser is uitgevoerd met de ruime DAF XF slaapcabine.GINAF G6 5250-CTLSEVoor de aandrijving is gekozen voor de zuinige 13 liter Euro 6 DAF Paccar motor met 460 pk in combinatie met een ZF Astronic versnellingsbak met 16 versnellingen. Voor het aangedreven tandem is bewust gekozen voor de standaard DAF achterassen zonder naafreductie maar juist met steekassen. Dit geheel zorgt voor een zeer gunstiger brandstofverbruik zonder in te leveren op tractie. Tevens zijn vier van de vijf assen gestuurd wat voor een wendbare truck zorgt.

De drie achterassen zijn voorzien van Hydro Pneumatische Veer Cilinders (HPVS), wat zorgt voor een correcte compensatie van de drie achterassen met als resultaat een sublieme aslastverdeling met ruim 18 ton laadvermogen. Door korte HPVS cilinders toe te passen is ook nog eens een lage vloerhoogte gerealiseerd. Hierdoor is het vervoer van verschillende transformatorunits mogelijk zonder dat hierbij de wettelijke voertuighoogte wordt overschreden. Om zoveel mogelijk netto laadvermogen over te houden zijn hoogglans aluminium velgen gemonteerd onder deze GINAF.

De opbouw van dit voertuig is verzorgt door Carrosseriefabriek Wille uit Barneveld. Het voertuig is uitgevoerd met een vaste opbouw met een 125 ton/meter zware Effer kraan om de transformatorunits te laden, lossen en te plaatsen.

Uiteraard is het voertuig van diverse extra’s voorzien, zoals een koellade onder het brede bed, een extra opberg lade, stand verwarming, luxe dashboard en op het cabinedak is een dakspoiler gemonteerd wat voorzien is van LED reclame. Hiermee is mogelijk om voor elke opdrachtgever de gewenste bedrijfsprofiel lay-out te tonen op het LED scherm. Opdrachtgevers van de firma van Hooft waren zeer verrast door deze extra fraaie toevoeging. Dit is gerealiseerd door TVR Technical Support uit Zevenaar die deze aanvraag speciaal ontworpen en gemonteerd heeft op deze zeer bijzondere GINAF.

2 Comments

  1. Driving Academy 4 april 2017 Reply
  2. Jan 4 april 2017 Reply

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *