VW en Ford gaan samen busjes bouwen

Nadat er al eerder bekend werd gemaakt dat VW en Ford samen gaan werken op het gebied van lichte bedrijfswagens, zijn vandaag wat meer details bekend gemaakt.

VW Amarok/Ford Ranger
Europese pick ups worden zelden in heel grote aantallen verkocht, deze samenwerking ligt dus voor de hand. De VW Taro was immers ook al een gerebadgde Toyota en de Ford Ranger kwam in het verleden uit de koker van Mazda. Vanaf 2022 moet het nieuwe gezamenlijke pick up model in de Ford-fabriek in het Zuid-Afrikaanse Silverton gebouwd worden. Thomas Sedran, hoofd van VW bedijfswagens, heeft aangegeven dat het de keuze was tussen samenwerking of helemaal geen Amarok opvolger.
Ford Ranger
VW Amarok

VW Caddy / Ford Transit Connect
Februari van dit jaar presenteerde VW de vijfde generatie Caddy. Deze zal op zeer korte termijn in productie gaan in de VW fabriek in het Poolse Poznań. Niet alleen als VW Caddy, maar ook als Ford Transit Connect. Ook in deze gewichtsklasse hebben de merken in het verleden samen gewerkt. VW heeft de Skoda Felicia pick up als Caddy verkocht in bepaalde markten bijvoorbeeld.

Ford Transit Custom / VW Transporter
In de één-tons klasse gaat Ford een opvolger ontwikkelen voor de Transit Custom. Deze zal ook met VW logo te koop worden. Daarnaast gaat VW in eigen beheer verder met het ontwikkelen van de VW Transporter T7. Dit wordt dus een extra model tussen de Caddy en Transporter in.

Dit is een extreem slechte beeldbewerking

Autonoom en elektrisch
De komende paar jaar zullen lichte bedrijfswagens sterk veranderen. Er zal meer elektrisch gereden gaan worden en ook autonoom rijden zullen we steeds meer zien. Ford en VW gaan samen deze weg in met nieuwe ontwikkelingen.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *