Toyota en Hino komen met zware waterstoftruck voor Amerika

Nu de vraag naar zware elektrische trucks in Noord-Amerika flink toeneemt hebben Toyota en haar bedrijfswagendochter Hino de armen ineengeslagen om een ‘fuel cell Class 8 truck’ voor het continent te gaan ontwikkelen. Het nieuw ontwikkelde Hino XL chassis zal worden uitgerust met Toyota’s bewezen brandstofceltechnologie. De beide bedrijven zijn al langer bezig met het ontwikkelen van een 25-tons waterstoftruck voor de Japanse markt. De eindresultaten worden als het goed is in de eerste helft van 2021 gepresenteerd.
Hino onbekend/overig
Tak Yokoo, een stropdas van Toyota’s ontwikkelingsafdeling, heeft het volgende er over te zeggen: “Een brandstofcel versie van de Hino XL serie is een win-win-situatie voor zowel de klant als de maatschappij. Hij wordt stil, soepel en krachtig, terwijl de enige uitstoot water is. Toyota’s ruim twintig jaar ervaring met brandstofceltechnologie gecombineerd met Hino’s ervaring met zware trucks zal in een innovatief en goed werkend product resulteren.”

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *