Truckpulling Boerdonk 2 oktober 2021 – Erwin Visser

Tekst en foto’s Erwin Visser.

Eindelijk was het zaterdag 2 oktober zover. Een paar weken geleden kwam de melding dat er weer mee vrijgegeven kon worden. En zo was Trekkertrek Boerdonk weer mogelijk met publiek. Normaal gezien is dit de finalewedstrijd van de Vtn . Maar ditmaal was het de eerste en tevens laatste wedstrijd van dit jaar.

Een dag met 2 gezichten ik was zoals gewoon ruim op tijd, meestal zo’n beetje tegelijk met de eerste trucks en dit was nu ook zo. Mede om met aanmelden op tijd te zijn aangezien daar wel regels voor zijn en terecht!! De meningen zijn daar over verdeeld, dat moet ieder voor zich weten maar ik heb momenteel twee gevallen in de familie waarvan er een aankomende week niet gaat halen waarschijnlijk. Mijn Oma ondertussen 91 en dement en dan doet geen goeds, Later op de avond kreeg dit nog een draai maar dat komt later.

Er was een nieuwe Vtn klasse bij. Bij de Ntto reed deze al een tijdje en dat is de standaard Xl klasse. Standaard trucks waarmee iets meer mag. Eigenlijk zoals de sportklasse trucks waren in de tijd dat ik begon met Truckpull foto’s maken. Deze klasse begon om half 4 en er werd 1 ronde gereden wegens de weersomstandigheden. Heel de avond is zo verlopen, en maar goed ook met de finale van de supersport begon het te regenen. Daarna kwam de sportklasse deze klasse werd ook zo snel mogelijk verreden. Maar na een paar runs stond de Blauw gele Truck van Team van Schilt op de baan. Tinus van Schilt is nu zo’n 3 weken geleden overleden. Een markante man en een graag geziene gast bij iedereen die wat met Truckpulling te maken heeft. Er verscheen een foto van hem op het ledscherm en Wim gaf uitleg hoe en wat en er werd een minuut stilte gehouden. Een moment op de avond dat ik een brok in mijn keel had.
Daarna werd de klasse verder verreden en een poosje later was het supersport tijd. Ook hier waren een paar Ntto bijschrijvers en gelijk hebben ze want het seizoen is niet heel groot geweest. Er volgde een paar spectaculaire runs en dit gaf de nodige mooie plaatjes. Met name team van Donselaar en Double Trouble die al wat tegenslagen te verduren gehad te hebben om überhaupt meters te kunnen maken. Beide teams is het gelukt en het waren blijde gezichten in de cabines. Ze hadden weer wat om op verder te borduren.

Tegen half 8 reed de laatste truck de finale, precies op tijd want het begon steeds harder te regenen. Dit betekent dat er in een goede 4 uur tijd 33 trucks de camera gepasseerd zijn met een goede 10 foto’s per run was ik 830 foto’s verder. Bij de banen ging het zeil er over en iedereen ging snel laden. Ik heb de camera in de auto gelegd en ben daarna nog even naar team Grey Thunder gaan om even droog bij te praten. Ondanks dat ik goed gegeten en gedronken heb kreeg ik een black out en lag ineens gestrekt op de vloer. Een paar leden hebben de ehbo gehaald en na een goed kwartier begon alles weer bij te trekken. Temperatuur was weer normaal en ik zag er weer wat florissanter uit. Na een flesje water ging het wel weer. Na nummers uitgewisseld te hebben met de ehbo heb ik een goed half uur later contact opgenomen dat het wel weer goed ging en ik mijn bed ging opzoeken. De oorzaak. Dat zijn puur uitwerkingen op mijn lijf als er te veel gebeurd waar ik geen vat op heb dat gaat botsen en dan gaat het wel eens mis. Dit is mede omdat ik reflex problemen heb, of eerlijk gezegd helemaal niet. Ieder normaal mens heeft een maagklep die het maagzuur tegenhoudt naar de darmen toe. Die mis ik, ik heb hiervoor remmende medicijnen die goed hun werk doen. Maar na een intensieve dag met 2 gezichten en de spelende dingen thuis was dit net de druppel en was het even klaar. Een waarschuwing van je lijf die zegt dat ene biertje was net te veel vriend. Terwijl ik daar normaal sloten van op kan. Maar als ik die typ kan ik alsnog terugkijken op een mooie dag. En ik hoop dat we volgend jaar weer een mooi volledig seizoen kunnen rijden met al die gezellige mensen. Ik doe het vandaag verder rustig aan. Het weer is toch drama en het lijkt me verstandiger om even de rust te pakken.




Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *