De titel zegt het al, foto’s van DAF 2300 drie-assers. De fotografen zijn Hans Kramer, Jaco Terlouw, Mick Jaguar, René Henkes, Sem Beekers, ILPERAVO, Derk Beekman, Steenhaas1, Lucas Ensing, Harrie Kuiper, De Groot Carrosserie, Charlie en ik zelf.
De titel zegt het al, foto’s van DAF 2300 drie-assers. De fotografen zijn Hans Kramer, Jaco Terlouw, Mick Jaguar, René Henkes, Sem Beekers, ILPERAVO, Derk Beekman, Steenhaas1, Lucas Ensing, Harrie Kuiper, De Groot Carrosserie, Charlie en ik zelf.
Beste Alex,
Wederom een leuke verzameling foto’s, deze keer van de DAF 2300 met drie assen, in verschillende configuraties en met verschillende soorten opbouw, van RMO tot vuilniswagen. Ik herken er zelfs een paar.
De 2300 is helaas grotendeels uit het straatbeeld verdwenen, maar was jarenlang een betrouwbaar werkpaard voor het regionale en nationale vervoer.
De tankwagens van Defensie, waarschijnlijk voor kerosine, lijken mij echter vier assers, omdat je met drie assen niet aan 34 ton kan komen. Helaas is dat op de foto niet goed te zien. De lengte van de wagen en de gele sticker met “34” doen wel vermoeden dat er een tandemstel achter onder de wagen zit.
Vriendelijke groet,
Johannes de Jong
Op andere een foto van hetzelfde voertuig is te zien dat het een chinese six is, maar die heeft wegens kwaliteitsgebrek het artikel niet gehaald.
Beste Alex,
Beter kijkend, hebben de tankwagens geen kenteken van de Nederlandse krijgsmacht. Maar goed, op vliegvelden rijden veel voertuigen zonder kenteken, omdat ze nooit op de openbare weg komen en soms ook veel breder of langer zijn dan op de openbare weg is toegestaan.
UN 1863 staat in de stof identificatie lijst als Brandstof voor straalvliegtuigen.
Kerosine staat op dezelfde lijst echter onder nummer UN 1223. Blijkbaar is dat niet helemaal hetzelfde.
Vriendelijke groet,
Johannes de Jong