Laat ik ook eens de interessante autojournalist uithangen met de titel… Er staat natuurlijk gewoon dat hij niet heel groot is (465 × 182 × 147 cm), dat hij een kontje heeft en dat er een (2,4 liter) benzine-motor in zit. Die motor is direct een deel van het beperkte succes van dit model: er is geen diesel beschikbaar. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, want ik vind de looks van dit tussen 2009 en 2016 gebouwde model wél erg mooi. Kizashi betekent zo veel als 兆: er komt iets geweldigs aan. Er waren twee versies, een handgeschakelde auto met aandrijving op de voorwielen en een 4×4 met continu variabele transmissie. Het was het topmodel op sedanvlak van het Japanse merk. Het was de opvolger van de Suzuki Verona (bij ons beter bekend als Chevrolet Epica) en heeft zelf geen opvolger gekregen.
De Kizashi is de pastinaak onder de onbekende en onbeminde auto’s: zo vaak naar verwezen dat er inmiddels een heleboel uit Europa naar Nederland zijn geïmporteerd…
Niet onterecht overigens want het lijkt me een hele aardige auto.