In 1982 kwam Terberg met de F1150 op de markt, haar eerste 4×4 gebaseerd op Volvo-techniek. Deze had de club-van-vier cabine, een Volvo TD60C motor met 147 pk, ZF bak en Steyr verdeelbak. In 1987 werd de truck gemoderniseerd, toen kreeg hij onder andere de nieuwere cabine van de Volvo FL6. In totaal zijn er 185 gebouwd tussen 1982 en 1992. Een flink deel daarvan ging naar Zwitserland, een ander deel werd bij het Nederlandse leger als tanktruck in gezet.
Als kipper zag je de Terberg F1150 maar vrij weinig in Nederland. Toen ik dit exemplaar van dakdekkersbedrijf Gebr. Kranenborg op 30 april 2007 in Uithuizermeeden zag staan was ik dan ook blij verrast! Deze is in 1988 gebouwd, waarschijnlijk toen naar Zwitserland gegaan, en in 1994 weer terug naar Nederland gekomen. Omdat de foto’s al 10 jaar oud zijn ging ik er eigenlijk van uit dat de truck al lang en breed weg/gesloopt/geëxporteerd zou zijn. Toen ik het kenteken natrok zag ik tot mijn verbazing dat hij in april 2016 nog is verkocht en zelfs nog een geldige APK heeft! Waar zou deze truck nu zijn?
Defensie heeft er bij mijn weten maar een stuk of 8 gehad .
deze waren een tijdelijk oplossing ivm een levering die grote vertraging op liep.
De Terberg’s dienden alle als tankwagen.
Dit was inderdaad een ex Defensie auto, als het goed is nu nog bij Sour-Hamakers in Maastricht