In 2002 kwamen er maar liefst zes nieuwe knikdumpers op de markt. Zowel Case, Fiat-Hitachi, O&K, Astra, Link Belt als New Holland kwamen tegelijk met nieuwe modellen, die verdacht veel op elkaar leken. Logisch, het was allemaal pure badge-engineering bij deze Case New Holland dochters. De Case 325 uit deze blog heeft dan ook een Astra ADT25 typeplaatje, ze werden alle zes daar in Italië gebouwd. En dan te bedenken dat de oermoeder van de dumper hem niet onder eigen naam verkocht: Dat was het Britse DDT, wat in 1999 haar knikdumperlijn aan CNH verkocht.
Volgens een foto op deze site ( http://tractors.wikia.com/wiki/DDT_Engineering ) werd de dumptruck wel degelijk als DDT verkocht.
Dat is het voorgangermodel op die foto’s, in de tekst daar staat ook dat dit type alleen onder de andere namen verkocht werd.
DDT werd in 1999 verkocht, dus hoewel de ontwikkeling wel bij DDT gebeurde, was de firmanaam al verandert. Natuurlijk werkten ze vanuit de ervaringen met voorgaande modellen.
Goed, ik dacht dat je schreef dat er nooit dumpers met de merknaam DDT verkocht werden. Misverstandje.