Wat misschien niet iedereen weet is dat de bekend Magirus lage ladderwagens, met de cabine, die ook op de Magirus torpedomodellen en de DAF 2800 werd gebruikt, voor de vooras geplaatst, op verzoek van en samen met brandweer München zijn ontwikkeld. Deze werden met 300 gebouwde exemplaren een redelijk succes. De opvolger had minder succes, daar zijn slechts 16 van gebouwd.
Deze opvolger was de “Drehleiter DLK 23-12 Vario CC” op MAN M2000 15.264 LC Silent chassis met een door de MAN vestiging in Wittlich naar voren (en lager) geplaatste cabine. Van de 16 gebouwde exemplaren gingen er 13 naar München, twee naar Berlijn en één naar Tutzing. Het exemplaar op deze foto’s, de Florian München 09/30-01 (a.D.), was gestationeerd bij Berufsfeuerwehr Wache 9 (Neuperlach) van München en stond op de Bauma van 2010 paraat in het geval van calamiteiten.
Wie zich meer in de technische gegevens van deze bijzondere auto wil verdiepen verwijs ik graag door naar bos-fahrzeuge.info.
Naast deze M90 zijn de verhoudingen goed te zien.