DKW Schnelllaster F89 was het eerste voertuig uit Ingolstadt

DKW Schnellaster
De DKW Schnelllaster (dat zijn inderdaad drie Ellen achter elkaar) F89 was het eerste na-oorlogse model van Auto Union én het eerste voertuig wat in de nieuwe thuisbasis Ingolstadt gebouwd werd.
DKW Schnellaster
De frontstuur voorwielaangedreven bestelwagen is nog wel op vooroorlogse techniek gebaseerd. De tweecilinder tweetakt motor had zich al goed bewezen.
DKW Schnellaster
De Fischer Schnellaster die in het Audimuseum te zien is, is in 1950 gebouwd en werd tot en met december 1977 gebruikt. Hij is volledig gerestaureerd, maar ziet er nog net zo uit als toen hij aan het werk was.
DKW Schnellaster
Het motortje van de DKW was slechts 684 kubieke centimeter groot, ongeveer twee blikjes cola dus. Maar twee blikjes cola leveren dan weer geen 20 pk als je die in een minuut tijd 3.600 rondjes laat draaien.
DKW Schnellaster
De Schnelllaster kostte nieuw 6.535 Duitse Mark, omgerekend (zonder inflatiecorrectie) 3.341,29 Euro.
DKW Schnellaster
De F89 was van 1949 tot en met 1954 in productie, in die periode zijn er 28.263 exemplaren gebouwd. In Nederland heb ik er nog nooit een gezien, maar in Duitsland zijn er gelukkig nog een paar bewaard gebleven.
DKW Schnellaster

DKW Schnellaster

DKW Schnellaster

DKW Schnellaster

DKW Schnellaster
DKW Schnellaster
DKW Schnellaster
DKW Schnellaster
DKW Schnellaster

No Responses

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *