De Volvo FH Aero presentatie op het Aviodrome was erg indrukwekkend, maar toevallig had ik door de hekken heen jaren geleden al nóg een Volvo truck gezien, die deel uitmaakt van de vaste expositie van het nationale luchtvaartmuseum. De vaste lezers weten dat ik iets met de club van vier cabine heb, nadat ik de nieuwste generatie Volvo op de foto had, ging ik dus (met toestemming uiteraard) nog even naar die andere, paar decennia oudere, Volvo op het terrein. Helaas geeft het museum veel informatie over de vliegmachines die ze hebben, maar zo goed als niks over de (in mijn ogen toch veel interessantere) grond-equipment. Gemiste kans!
Mooie vangst en ook voor mij interessanter dan de vliegtuigen. De club van 4 vind ik ook altijd een leuk item
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat de cabines die Volvo afnam op één detail afwijkte ten opzichte van de andere 3.
nl dat er bij de Volvo cabines een extra versteviginsbalk boven het voorraam zou zitten ivm de zware zweedse veiligdstests die nog altijd toonaangevend zijn in de industrie. Of het verhaal ook klopt weet ik niet maar vond het wel aannemelijk.
Volgens mij werden alle voertuigen bij de KLM gewoon gekentekend, hoewel de platen niet gemonteerd werden.
Dat maakte het eenvoudiger de voertuigen te verkopen.
Ik neem aan dat er bij KES (KLM Equipment Services) meer informatie bekend moet zijn.
Ik heb deze wagen nog zien rijden (en in mijn tijd) op Schiphol-Oost waar de afhandeling plaatsvindt van zaken- en privévliegtuigen. Frequentie klopt(e) wel met destijds, KLM heeft het Jet Center verkocht an Jet Aviation, maar dat terzijde.
KLM maakt tegenwoordig veel gebruik van lage instap wagens of hydrantwagens (laatste vooral op Centrum).
Veel KLM voertuigen hebben geen geel kenteken, deze mogen dan ook niet op de openbare weg.
In Heemskerk achter en tov autobedrijf Niesten staat heel veel voormalig airport equipment…ook in assendelft in de polder heb ik een veld vol gespot….( Richting nouerna )